کارآگاه، جلد ۱۳۹۱، شماره ۱۹، صفحات ۵۲-۷۷

عنوان فارسی طراحی مدل عوامل موثر در جذب افراد به شرکتهای هرمی بر اساس نظریه نشر نوآوری
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف شناسایی و بررسی عوامل مؤثر در جذب افراد به شرکت های هرمی انجام پذیرفته
است. این تحقیق براساس نظریه نشرنوآوری صورت گرفته و لذا از متغیرهای موجود در این نظریه نیز
استفاده گردیده است. این متغیرها که متغیرهای مستقل تحقیق می باشند، شامل ۵ ویژگی درک شده
از نوآوری (مزیت نسبی، سازگاری، پیچیدگی، قابلیت روٌیت، آزمونپذیری) و میزان نوآور بودن افراد
و همچنین ویژگیهای اجتماعی اقتصادی موجود در این نظریه (سن، جنسیت، تحصیلات، وضعیت
اشتغال و درآمد) بوده و متغیر وابسته آن، "جذب افراد به شرکت های هرمی" می باشد. این تحقیق از
لحاظ هدف کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی می باشد و گردآوری داده ها در آن به شیوه پیمایشی
شامل تمام کسانی است که ساکن تهران می باشند و (N) صورت گرفته است. جامعه آماری تحقیق
براساس فرمول کوکران (n) حداقل یکبار عضو شرکت های هرمی شده اند. به منظور تعیین حجم نمونه
نمونه ایی به تعداد ۲۶۹ نفر بدست آمد، روش نمونه گیری به صورت تصادفی است و ابزار گردآوری
اطلاعات، پرسشنامه م یباشد که در قالب سوالات مبتنی بر طیف ۵ گزینه ای لیکرت تنظیم شده است.
روایی پرسشنامه براساس نظرات کارشناسان و اساتید و متخصصین و پایایی آن با استفاده از پایلوت
مورد تایید قرار گرفته است. نتایج حاصل از تحقیق حاکی از آن است که با ضریب اطمینان ۹۵ درصد از میان متغیرهای تحقیق، متغیرهای مزیت نسبی، سازگاری، نوآور بودن، سن، جنسیت و درآمد بر
روی جذب افراد به شرکت های هرمی اثر گذار است. لذا براساس این عوامل مدل نهایی تحقیق طراحی
گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شرکت های هرمی، طرحهای هرمی، نظریه ی نشر نوآوری، بازاریابی شبکه ای، بازاریابی چندسطحی،

عنوان انگلیسی طراحی مدل عوامل موثر در جذب افراد به شرکتهای هرمی بر اساس نظریه نشر نوآوری
چکیده انگلیسی مقاله پژوهش حاضر با هدف شناسایی و بررسی عوامل مؤثر در جذب افراد به شرکت های هرمی انجام پذیرفته
است. این تحقیق براساس نظریه نشرنوآوری صورت گرفته و لذا از متغیرهای موجود در این نظریه نیز
استفاده گردیده است. این متغیرها که متغیرهای مستقل تحقیق می باشند، شامل ۵ ویژگی درک شده
از نوآوری (مزیت نسبی، سازگاری، پیچیدگی، قابلیت روٌیت، آزمونپذیری) و میزان نوآور بودن افراد
و همچنین ویژگیهای اجتماعی اقتصادی موجود در این نظریه (سن، جنسیت، تحصیلات، وضعیت
اشتغال و درآمد) بوده و متغیر وابسته آن، "جذب افراد به شرکت های هرمی" می باشد. این تحقیق از
لحاظ هدف کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی می باشد و گردآوری داده ها در آن به شیوه پیمایشی
شامل تمام کسانی است که ساکن تهران می باشند و (N) صورت گرفته است. جامعه آماری تحقیق
براساس فرمول کوکران (n) حداقل یکبار عضو شرکت های هرمی شده اند. به منظور تعیین حجم نمونه
نمونه ایی به تعداد ۲۶۹ نفر بدست آمد، روش نمونه گیری به صورت تصادفی است و ابزار گردآوری
اطلاعات، پرسشنامه م یباشد که در قالب سوالات مبتنی بر طیف ۵ گزینه ای لیکرت تنظیم شده است.
روایی پرسشنامه براساس نظرات کارشناسان و اساتید و متخصصین و پایایی آن با استفاده از پایلوت
مورد تایید قرار گرفته است. نتایج حاصل از تحقیق حاکی از آن است که با ضریب اطمینان ۹۵ درصد از میان متغیرهای تحقیق، متغیرهای مزیت نسبی، سازگاری، نوآور بودن، سن، جنسیت و درآمد بر
روی جذب افراد به شرکت های هرمی اثر گذار است. لذا براساس این عوامل مدل نهایی تحقیق طراحی
گردید.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله شرکت های هرمی, طرحهای هرمی, نظریه ی نشر نوآوری, بازاریابی شبکه ای, بازاریابی چندسطحی

نویسندگان مقاله فرامرز فرشادبخت |


حمید خداداد حسینی |


اسدالله کردنائیج |



نشانی اینترنتی http://det.jrl.police.ir/article_10482_35a2edd9cb7077c0822e33b0438fb329.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1518/article-1518-1638259.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات