این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کارآگاه
، جلد ۱۳۹۱، شماره ۲۱، صفحات ۹۷-۱۱۰
عنوان فارسی
جایگاه جلب اعتماد در جرم کلاهبرداری
چکیده فارسی مقاله
کلاهبرداری جرمی است، متنوع و با احساس نیاز از سوی قربانی آغاز می شود و شامل تمام
اعمال غیر قانونی که با هدف فریب افراد انجام میگیرد. هدف ارتکاب این جرم میتواند حاصل
کردن سود و انتفاع باشد و یا آسیب رساندن به سازمان یا افراد مورد نظرانجام گیرد. این جرم صرفنظر
از وسایل متقلبانه از ابزار زبان فریبکارانه ای برخوردار است که به کار میبندد. اما هرچه قدر فرد
کلاهبردار باهوشتری باشد، سرنخها کوچکتر و کشف آنها سختتر خواهد بود. این جرم در محیط
اجتماعی روی میدهد و پیامدهای جدی برای اقتصاد، شرکتها و افراد به همراه دارد. و جرمی کاملا
فرصت طلبانه است که در صورت پیوند میان طمع و امکان فریب رخ میدهد. کلاهبرداری را باید در
چهار نوع بررسی کرد: نوع اول، تحت عنوان کارکنان دولت و سازمانها علیه مراجعان، نوع دوم، افراد
علیه سازما نها، نوع سوم مردم علیه مردم و نوع چهارم، موسسات و شرکتها علیه سازمانهای دیگر؛
قربانیان جرم کلاهبرداری می توانند فرد، موسسات مالی و غیر مالی اعم از دولتی یا خصوصی
باشند. در این مقاله ما بیشتر به موضوعی می پردازیم که عامه مردم به آن مبتلابه هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلاهبرداری، جلب اعتماد، جرم، قربانی،
عنوان انگلیسی
جایگاه جلب اعتماد در جرم کلاهبرداری
چکیده انگلیسی مقاله
کلاهبرداری جرمی است، متنوع و با احساس نیاز از سوی قربانی آغاز می شود و شامل تمام
اعمال غیر قانونی که با هدف فریب افراد انجام میگیرد. هدف ارتکاب این جرم میتواند حاصل
کردن سود و انتفاع باشد و یا آسیب رساندن به سازمان یا افراد مورد نظرانجام گیرد. این جرم صرفنظر
از وسایل متقلبانه از ابزار زبان فریبکارانه ای برخوردار است که به کار میبندد. اما هرچه قدر فرد
کلاهبردار باهوشتری باشد، سرنخها کوچکتر و کشف آنها سختتر خواهد بود. این جرم در محیط
اجتماعی روی میدهد و پیامدهای جدی برای اقتصاد، شرکتها و افراد به همراه دارد. و جرمی کاملا
فرصت طلبانه است که در صورت پیوند میان طمع و امکان فریب رخ میدهد. کلاهبرداری را باید در
چهار نوع بررسی کرد: نوع اول، تحت عنوان کارکنان دولت و سازمانها علیه مراجعان، نوع دوم، افراد
علیه سازما نها، نوع سوم مردم علیه مردم و نوع چهارم، موسسات و شرکتها علیه سازمانهای دیگر؛
قربانیان جرم کلاهبرداری می توانند فرد، موسسات مالی و غیر مالی اعم از دولتی یا خصوصی
باشند. در این مقاله ما بیشتر به موضوعی می پردازیم که عامه مردم به آن مبتلابه هستند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کلاهبرداری, جلب اعتماد, جرم, قربانی
نویسندگان مقاله
غلامحسین بیابانی |
نشانی اینترنتی
http://det.jrl.police.ir/article_10468_1d93085077e0b546f6499da4c5bbb683.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1518/article-1518-1638245.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات