این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی
، جلد ۱۳۹۰، شماره ۱۴، صفحات ۲۹-۵۴
عنوان فارسی
پاسخگویی؛ بستری برای تقویت اعتماد عمومی
چکیده فارسی مقاله
شواهد موجود گویای آن هستند که بنا به علل مختلف، افزایش منابع و مسئولیتهای بخش عمومی با میزان پاسخگویی آن هماهنگ و همراه نبوده و همین عامل علت اصلی کاهش اعتماد مردم به این بخش مهم جامعه است. در این مقاله ضمن بررسی ادبیات اعتماد، تأثیر ادراک عمومی از پاسخگویی دولت را در افزایش یا کاهش سطح اعتماد عمومی ارزیابی مینماییم. در واقع با ارائه الگویی دو وجهی، نحوه تأثیر پاسخگویی را بر میزان اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی بررسی میکنیم و سپس پیشنهادهایی را برای بهبود و اصلاح وضعیت کنونی مطرح خواهیم نمود. هدف این مقاله مطالعه نقش عامل پاسخگویی در اعتماد عمومی به دولت است. همچنین استراتژی پژوهش مبتنی بر پیمایش بوده و برای جمع آوری دادهها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. کارکنان و مراجعان چند سازمان دولتی و غیردولتی شهر تهران جامعه آماری این پژوهش را تشکیل میدهند که نمونه آماری به تعداد 405 نفر به صورت تصادفی از میان جامعه فوق انتخاب و پرسشنامه نهایی میان آنها توزیع شد. نتایج پژوهش حاکی از تأثیر مثبت متغیر پاسخگویی بر ارتقای سطح اعتماد عمومی در کشور است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پاسخگویی، اعتماد، اعتماد عمومی به دولت و سازمانهای عمومی،
عنوان انگلیسی
پاسخگویی؛ بستری برای تقویت اعتماد عمومی
چکیده انگلیسی مقاله
شواهد موجود گویای آن هستند که بنا به علل مختلف، افزایش منابع و مسئولیتهای بخش عمومی با میزان پاسخگویی آن هماهنگ و همراه نبوده و همین عامل علت اصلی کاهش اعتماد مردم به این بخش مهم جامعه است. در این مقاله ضمن بررسی ادبیات اعتماد، تأثیر ادراک عمومی از پاسخگویی دولت را در افزایش یا کاهش سطح اعتماد عمومی ارزیابی مینماییم. در واقع با ارائه الگویی دو وجهی، نحوه تأثیر پاسخگویی را بر میزان اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی بررسی میکنیم و سپس پیشنهادهایی را برای بهبود و اصلاح وضعیت کنونی مطرح خواهیم نمود. هدف این مقاله مطالعه نقش عامل پاسخگویی در اعتماد عمومی به دولت است. همچنین استراتژی پژوهش مبتنی بر پیمایش بوده و برای جمع آوری دادهها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. کارکنان و مراجعان چند سازمان دولتی و غیردولتی شهر تهران جامعه آماری این پژوهش را تشکیل میدهند که نمونه آماری به تعداد 405 نفر به صورت تصادفی از میان جامعه فوق انتخاب و پرسشنامه نهایی میان آنها توزیع شد. نتایج پژوهش حاکی از تأثیر مثبت متغیر پاسخگویی بر ارتقای سطح اعتماد عمومی در کشور است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد خانباشی |
شمسی السادات زاهدی |
سید مهدی الوانی |
نشانی اینترنتی
http://osra.jrl.police.ir/article_9758_96ff02611fece4f47286f82b8783730e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1500/article-1500-1638025.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات