این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی
، جلد ۱۳۹۲، شماره ۲۱، صفحات ۵۷-۸۰
عنوان فارسی
ارایه مدل راهبردی برای توسعه مشارکت دانشآموزان با پلیس در ارتقای نظم و امنیت
چکیده فارسی مقاله
این مقاله به بررسی میزان مشارکت دانشآموزان با پلیس در برقراری نظم و امنیت و ارایه مدلی راهبردی برای آن میپردازد و هدف آن بررسی عوامل مؤثر بر توسعه مشارکت دانشآموزان با پلیس در ارتقای نظم و امنیت است و سهم هر یک از عوامل را در گرایشهای دانشآموزان به مشارکت با عوامل پلیس مورد بررسی قرار میدهد. این تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی بوده که به روش پیمایشی و با هدفی کاربردی انجام شده است. برای گردآوری دادههای تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. نمونه آماری تحقیق را تعداد 384 نفر از دانشآموزان استان چهارمحال و بختیاری تشکیل میدهند که به صورت تصادفی و با روش چند مرحلهای انتخاب شدهاند. نتایج این تحقیق نشان داد که از مجموع دانشآموزان کودکستانی و ابتدایی، تعداد 138 نفر به مشارکت با نیروهای پلیس تمایل نشان دادهاند، میانگین گرایشهای مشارکتی دانشآموزان راهنمایی و متوسطه با نیروهای پلیس نیز به میزان 55/6 به دست آمده که میانگین بالایی است. در مدل تجربی تحلیل مسیر مشارکت دانشآموزان کودکستانی و ابتدایی با نیروهای پلیس، متغیر انگیزههای عاطفی دانشآموزان برای مشارکت با پلیس بهترین تبیین کننده مشارکت دانشآموزان است و در مدل تجربی تحلیل مسیر مشارکت دانشآموزان راهنمایی و متوسطه نیز متغیر احساس تعلق به محل سکونت بیشترین تأثیر و بعد از آن متغیرهای نوع نگرش به همکاری با پلیس، فراهم شدن زمینههای مشارکت، احترام به نیروهای پلیس، پایبندی به قوانین و مقررات و شناخت ابعاد مشارکتی بهترین تبیینکنندههای مشارکت دانشآموزان با نیروی انتظامی هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مشارکت، دانش آموز، نیروی انتظامی، ارتقای نظم، امنیت اجتماعی،
عنوان انگلیسی
ارایه مدل راهبردی برای توسعه مشارکت دانشآموزان با پلیس در ارتقای نظم و امنیت
چکیده انگلیسی مقاله
این مقاله به بررسی میزان مشارکت دانشآموزان با پلیس در برقراری نظم و امنیت و ارایه مدلی راهبردی برای آن میپردازد و هدف آن بررسی عوامل مؤثر بر توسعه مشارکت دانشآموزان با پلیس در ارتقای نظم و امنیت است و سهم هر یک از عوامل را در گرایشهای دانشآموزان به مشارکت با عوامل پلیس مورد بررسی قرار میدهد. این تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی بوده که به روش پیمایشی و با هدفی کاربردی انجام شده است. برای گردآوری دادههای تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. نمونه آماری تحقیق را تعداد 384 نفر از دانشآموزان استان چهارمحال و بختیاری تشکیل میدهند که به صورت تصادفی و با روش چند مرحلهای انتخاب شدهاند. نتایج این تحقیق نشان داد که از مجموع دانشآموزان کودکستانی و ابتدایی، تعداد 138 نفر به مشارکت با نیروهای پلیس تمایل نشان دادهاند، میانگین گرایشهای مشارکتی دانشآموزان راهنمایی و متوسطه با نیروهای پلیس نیز به میزان 55/6 به دست آمده که میانگین بالایی است. در مدل تجربی تحلیل مسیر مشارکت دانشآموزان کودکستانی و ابتدایی با نیروهای پلیس، متغیر انگیزههای عاطفی دانشآموزان برای مشارکت با پلیس بهترین تبیین کننده مشارکت دانشآموزان است و در مدل تجربی تحلیل مسیر مشارکت دانشآموزان راهنمایی و متوسطه نیز متغیر احساس تعلق به محل سکونت بیشترین تأثیر و بعد از آن متغیرهای نوع نگرش به همکاری با پلیس، فراهم شدن زمینههای مشارکت، احترام به نیروهای پلیس، پایبندی به قوانین و مقررات و شناخت ابعاد مشارکتی بهترین تبیینکنندههای مشارکت دانشآموزان با نیروی انتظامی هستند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حجت الله مرادی پردنجانی |
حمید رضا سعید زاده |
بیژن عبداللهی |
نشانی اینترنتی
http://osra.jrl.police.ir/article_9772_60dff5ab99c6c16c087997371dfac302.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1500/article-1500-1637994.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات