این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی
، جلد ۱۳۹۳، شماره ۲۷، صفحات ۵۳-۸۶
عنوان فارسی
بررسی اثربخشی برنامه درسی مصوب رسته انتظامی، از نظر میزان انطباق محتوا با وظایف شغلی و رویکرد پلیس جامعه محور
چکیده فارسی مقاله
نیروی انسانی کارآمد و ماهر یکی از سرمایههای اصلی هر سازمانی است، زیرا وصول به اهداف سازمانی را آسانتر میکند. لازمه تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر، تدوین نظام آموزشی و درسی پویا و اثربخش است، به طوریکه انجام وظایف شغلی مطلوب را با رویکرد جامعه محوری در سازمان پلیس میسر میسازد. هدف اصلی پژوهش حاضر، آگاهی از میزان اثربخشی برنامه درسی مصوب رسته انتظامی از نظر میزان انطباق محتوا با وظایف شغل و رویکرد پلیس جامعه محور است. روش تحقیق حاضر، توصیفی– زمینهیابی است و جامعه آماری تحقیق شامل؛ کلیه دانش آموختگان دورههای کارشناسی 16-15-14 پیوسته انتظامی – گرایش عملیات انتظامی که در سالهای 86-85 تحصیل خود را به پایان رساندهاند و در کلانتریها و پاسگاهها و واحدهای انتظامی خدمت میکنند، است که به صورت تمام شمار انتخاب شدهاند. همچنین رؤسا و فرماندهان این دانش آموختگان، جامعه آماری دوم این پژوهش میباشند. ابزار جمعآوری دادههای تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته است. نتایج این پژوهش نشان داد که محتوای حیطه روانی – حرکتی و شناختی برنامه درسی رسته انتظامی – گرایش عملیان انتظامی در حد متوسط به بالا با وظایف شغلی دانش آموختگان انطباق دارد. اما محتوای برنامه درسی با رویکرد پلیس جامعه محور (مشارکت و ارتباطات اجتماعی) منطبق نیست و با رویکرد حل مسأله در حد متوسط به پایین انطباق دارد. همچنین فرماندهان و رؤسا نسبت به دانش آموختگان دیدگاه مساعدتری به محتوای برنامه درسی دارند.، تأکید رسته انتظامی بر انجام وظایف شغلی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
بررسی اثربخشی برنامه درسی مصوب رسته انتظامی، از نظر میزان انطباق محتوا با وظایف شغلی و رویکرد پلیس جامعه محور
چکیده انگلیسی مقاله
نیروی انسانی کارآمد و ماهر یکی از سرمایههای اصلی هر سازمانی است، زیرا وصول به اهداف سازمانی را آسانتر میکند. لازمه تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر، تدوین نظام آموزشی و درسی پویا و اثربخش است، به طوریکه انجام وظایف شغلی مطلوب را با رویکرد جامعه محوری در سازمان پلیس میسر میسازد. هدف اصلی پژوهش حاضر، آگاهی از میزان اثربخشی برنامه درسی مصوب رسته انتظامی از نظر میزان انطباق محتوا با وظایف شغل و رویکرد پلیس جامعه محور است. روش تحقیق حاضر، توصیفی– زمینهیابی است و جامعه آماری تحقیق شامل؛ کلیه دانش آموختگان دورههای کارشناسی 16-15-14 پیوسته انتظامی – گرایش عملیات انتظامی که در سالهای 86-85 تحصیل خود را به پایان رساندهاند و در کلانتریها و پاسگاهها و واحدهای انتظامی خدمت میکنند، است که به صورت تمام شمار انتخاب شدهاند. همچنین رؤسا و فرماندهان این دانش آموختگان، جامعه آماری دوم این پژوهش میباشند. ابزار جمعآوری دادههای تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته است. نتایج این پژوهش نشان داد که محتوای حیطه روانی – حرکتی و شناختی برنامه درسی رسته انتظامی – گرایش عملیان انتظامی در حد متوسط به بالا با وظایف شغلی دانش آموختگان انطباق دارد. اما محتوای برنامه درسی با رویکرد پلیس جامعه محور (مشارکت و ارتباطات اجتماعی) منطبق نیست و با رویکرد حل مسأله در حد متوسط به پایین انطباق دارد. همچنین فرماندهان و رؤسا نسبت به دانش آموختگان دیدگاه مساعدتری به محتوای برنامه درسی دارند.، تأکید رسته انتظامی بر انجام وظایف شغلی است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عیسی بختیار |
عفت عباسی |
مجید علی عسکری |
غلامرضا حاج حسین نژاد |
نشانی اینترنتی
http://osra.jrl.police.ir/article_9819_c18d43b0063491fcec0c3e31ebb7d263.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1500/article-1500-1637960.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات