این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۲۸، صفحات ۵۳-۸۲

عنوان فارسی طراحی و تبیین ابعاد، مؤلفه ها و شاخص های بهره وری خدمات سازمان نیروی انتظامی
چکیده فارسی مقاله بهره وری یکی از مهمترین متغیرهای مؤثر بر فعالیت های اقتصادی و خدماتی است؛ به طوریکه یکی از ابزارهای اصلی سازمان ها برای دستیابی به مزیت های قیمت و کیفیت خدمات، درآمدهای حاصل از بهره وری است. از سوی دیگر بخش خدمات یکی از بخش های اصلی اقتصاد هر کشوری است که بهبود بهره وری آن همیشه باعث ارتقای کیفیت می شود. بنابراین بهبود بهره وری در بخش خدمات، تأثیر زیادی بر رشد و توسعه اقتصادی و همچنین افزایش توان رقابتی سازمان ها خواهد داشت. سازمان نیروی انتظامی نیز یکی از این ارگان هاست که به بهبود مستمر و پایدار خدمات خود وابسته است. از آنجایی که نیروی انتظامی خدمات مهمی همچون استقرار نظم و امنیت و حفاظت از جان و مال شهروندان را ارائه می دهد، تلاش برای بهبود بهره وری این خدمات از خطیرترین وظایفی است که اولویت ویژه ای دارد. از این رو هدف پژوهش حاضر، مطالعه و بررسی مطالب مرتبط با بهره وری خدمات نیروی انتظامی و ارائه چارچوبی برای معرفی ابعاد، مؤلفه ها و شاخص های مرتبط و همچنین آزمودن این چارچوب با استفاده از داده های گردآوری شده از نمونه آماری تحقیق است. روش تحقیق حاضر بر مبنای هدف از نوع کاربردی بوده که تحلیل داده ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار 2Smart PLS در قالب تحلیل عاملی تأییدی صورت پذیرفته است. نتایج تحقیق به شکل چارچوب نهایی در سه بُعد عوامل راهبردی، کارکنان و خدمات آمده که هر کدام از عوامل به همراه مؤلفه ها و شاخص ها معرفی شده اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی طراحی و تبیین ابعاد، مؤلفه ها و شاخص های بهره وری خدمات سازمان نیروی انتظامی
چکیده انگلیسی مقاله بهره وری یکی از مهمترین متغیرهای مؤثر بر فعالیت های اقتصادی و خدماتی است؛ به طوریکه یکی از ابزارهای اصلی سازمان ها برای دستیابی به مزیت های قیمت و کیفیت خدمات، درآمدهای حاصل از بهره وری است. از سوی دیگر بخش خدمات یکی از بخش های اصلی اقتصاد هر کشوری است که بهبود بهره وری آن همیشه باعث ارتقای کیفیت می شود. بنابراین بهبود بهره وری در بخش خدمات، تأثیر زیادی بر رشد و توسعه اقتصادی و همچنین افزایش توان رقابتی سازمان ها خواهد داشت. سازمان نیروی انتظامی نیز یکی از این ارگان هاست که به بهبود مستمر و پایدار خدمات خود وابسته است. از آنجایی که نیروی انتظامی خدمات مهمی همچون استقرار نظم و امنیت و حفاظت از جان و مال شهروندان را ارائه می دهد، تلاش برای بهبود بهره وری این خدمات از خطیرترین وظایفی است که اولویت ویژه ای دارد. از این رو هدف پژوهش حاضر، مطالعه و بررسی مطالب مرتبط با بهره وری خدمات نیروی انتظامی و ارائه چارچوبی برای معرفی ابعاد، مؤلفه ها و شاخص های مرتبط و همچنین آزمودن این چارچوب با استفاده از داده های گردآوری شده از نمونه آماری تحقیق است. روش تحقیق حاضر بر مبنای هدف از نوع کاربردی بوده که تحلیل داده ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار 2Smart PLS در قالب تحلیل عاملی تأییدی صورت پذیرفته است. نتایج تحقیق به شکل چارچوب نهایی در سه بُعد عوامل راهبردی، کارکنان و خدمات آمده که هر کدام از عوامل به همراه مؤلفه ها و شاخص ها معرفی شده اند.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی بشیری |


علیرضا شرقی |


مجید جلیلی |


آرش رضازاده |


علیرضا شرفی |



نشانی اینترنتی http://osra.jrl.police.ir/article_9826_6ed150c5e86139310f756e10c2ee9207.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1500/article-1500-1637954.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات