|
پژوهش های اطلاعاتی و جنایی، جلد ۱۳۹۶، شماره ۴۷، صفحات ۸۹-۱۱۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش مؤلفههای ارتباطی- حفاظتی پیشگیرانه در رضایتمندی مردم از کلانتریهای فاتب |
|
چکیده فارسی مقاله |
این مقاله با هدف بررسی نقش مؤلفههای ارتباطی- حفاظتی پیشگیرانه در میزان رضایتمندی مردم از کلانتریهای فاتب با تأکید بر مأموریتهای حفاظت (ارشاد حفاظتی، توجیه حفاظتی، آگاهسازی حفاظتی، آموزش حفاظتی و نظارت و کنترل حفاظتی) انجام گرفته است. روش تحقیق، توصیفی- تحلیلی از نوع پیمایش است. جامعۀ آماری تحقیق شامل کارکنان و مسئولان کلانتریهای مستقر در شهر تهران بزرگ بوده که با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 280 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای و سپس طبقه ای متناسب انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعات میدانی و ابزار آن پرسشنامۀ محقق ساخته است. روایی پرسشنامه به روش منطقی و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ (آلفای کل برابر با 87/0) بوده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد تمامی فرضیهها مورد پذیرش قرار گرفته است. میانگین رتبهای محاسبه شده برای مؤلفۀ «آموزش حفاظتی» برابر با 92/3، «آگاه سازی حفاظتی» برابر با 84/3، «توجیه حفاظتی» برابر با 95/3، «ارشاد حفاظتی» برابر با 93/3 و مؤلفۀ «نظارت و کنترل حفاظتی» برابر با 99/3 است. در مجموع، میتوان چنین بیان کرد که از نظر اولویت تأثیرگذاری هریک از متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته (رضایتمندی مردم از کلانتری ها)، مؤلفۀ «نظارت و کنترل حفاظتی» با میانگین رتبه ای 99/3، در اولویت اول قرار دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
رضایتمندی، مردم، کلانتری های فاتب، مؤلفه های ارتباطی- حفاظتی، پیشگیرانه، |
|
عنوان انگلیسی |
نقش مؤلفههای ارتباطی- حفاظتی پیشگیرانه در رضایتمندی مردم از کلانتریهای فاتب |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
این مقاله با هدف بررسی نقش مؤلفههای ارتباطی- حفاظتی پیشگیرانه در میزان رضایتمندی مردم از کلانتریهای فاتب با تأکید بر مأموریتهای حفاظت (ارشاد حفاظتی، توجیه حفاظتی، آگاهسازی حفاظتی، آموزش حفاظتی و نظارت و کنترل حفاظتی) انجام گرفته است. روش تحقیق، توصیفی- تحلیلی از نوع پیمایش است. جامعۀ آماری تحقیق شامل کارکنان و مسئولان کلانتریهای مستقر در شهر تهران بزرگ بوده که با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 280 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای و سپس طبقه ای متناسب انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعات میدانی و ابزار آن پرسشنامۀ محقق ساخته است. روایی پرسشنامه به روش منطقی و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ (آلفای کل برابر با 87/0) بوده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد تمامی فرضیهها مورد پذیرش قرار گرفته است. میانگین رتبهای محاسبه شده برای مؤلفۀ «آموزش حفاظتی» برابر با 92/3، «آگاه سازی حفاظتی» برابر با 84/3، «توجیه حفاظتی» برابر با 95/3، «ارشاد حفاظتی» برابر با 93/3 و مؤلفۀ «نظارت و کنترل حفاظتی» برابر با 99/3 است. در مجموع، میتوان چنین بیان کرد که از نظر اولویت تأثیرگذاری هریک از متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته (رضایتمندی مردم از کلانتری ها)، مؤلفۀ «نظارت و کنترل حفاظتی» با میانگین رتبه ای 99/3، در اولویت اول قرار دارد. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
رضایتمندی, مردم, کلانتری های فاتب, مؤلفه های ارتباطی- حفاظتی, پیشگیرانه |
|
نویسندگان مقاله |
حیدر نظری |
رضا عبدالرحمانی |
فرزین فولادی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://icra.jrl.police.ir/article_18218_00e0415ea500d08fd6098305a62bfa74.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1354/article-1354-1637033.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|