این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های اطلاعاتی و جنایی، جلد ۱۳۹۶، شماره ۴۸، صفحات ۷۵-۹۸

عنوان فارسی نقش تعاملات اجتماعی کارکنان پلیس در مدیریت پیشگیری از جرم
چکیده فارسی مقاله تعامل اجتماعی کارکنان پلیس با مردم به‌عنوان یکی از مهارت‌های مهم ارتباطی پلیس نقش به سزایی در اجرای هرچه بهتر مأموریت‌ها به‌ویژه در زمینۀ مدیریت پیشگیری از جرم دارد. هدف این مطالعه، بررسی نقش تعاملات اجتماعی کارکنان پلیس در مدیریت پیشگیری از جرم است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- تحلیلی است. در بخش نظری با بهره‌گیری از نظریه‌های مطرح علمی در خصوص تعاملات اجتماعی و سرمایۀ اجتماعی به تدوین سه فرضیه و در بخش تجربی، از ابزار پرسشنامۀ محقق ساخته استفاده ‌شده است. حجم نمونه براساس فرمول کوکران 384 نفر به‌وسیلۀ نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای از بین مراجعان به کلانتری‌های فاتب بین سنین 15 تا 60 سال به روش احتمالی تعیین و اطلاعات لازم از شهروندان تهرانی جمع‌آوری شد. برای سنجش پایایی تحقیق از آلفای کرونباخ استفاده شد که با حذف دو گویۀ غیر مرتبط، پرسشنامه با آلفای 85/0 تأیید شد. یافته‌های این تحقیق نشان داد که میزان تعامل اجتماعی کارکنان پلیس با مردم از دید پاسخگویان در حد متوسط و اعتماد مردم به پلیس به میزان زیاد است. با اثبات سه فرضیۀ تحقیق مشخص شد که تعاملات اجتماعی پلیس با مردم خصوصاً در ابعاد سه‌گانۀ گفتمانی، عاطفی و مبادله‌ای همگی تأثیر به سزایی در افزایش همکاری مردم با پلیس در طرح‌های پیشگیرانۀ انتظامی در سه وضعیت کیفری، وضعی و اجتماعی داشته و همبستگی 0/88 بین متغیرها و 0/77 = R2 تأیید کنندۀ آماری این رابطه است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تعاملات اجتماعی، کارکنان پلیس، مدیریت، پیشگیری از جرم، مردم،

عنوان انگلیسی نقش تعاملات اجتماعی کارکنان پلیس در مدیریت پیشگیری از جرم
چکیده انگلیسی مقاله تعامل اجتماعی کارکنان پلیس با مردم به‌عنوان یکی از مهارت‌های مهم ارتباطی پلیس نقش به سزایی در اجرای هرچه بهتر مأموریت‌ها به‌ویژه در زمینۀ مدیریت پیشگیری از جرم دارد. هدف این مطالعه، بررسی نقش تعاملات اجتماعی کارکنان پلیس در مدیریت پیشگیری از جرم است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- تحلیلی است. در بخش نظری با بهره‌گیری از نظریه‌های مطرح علمی در خصوص تعاملات اجتماعی و سرمایۀ اجتماعی به تدوین سه فرضیه و در بخش تجربی، از ابزار پرسشنامۀ محقق ساخته استفاده ‌شده است. حجم نمونه براساس فرمول کوکران 384 نفر به‌وسیلۀ نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای از بین مراجعان به کلانتری‌های فاتب بین سنین 15 تا 60 سال به روش احتمالی تعیین و اطلاعات لازم از شهروندان تهرانی جمع‌آوری شد. برای سنجش پایایی تحقیق از آلفای کرونباخ استفاده شد که با حذف دو گویۀ غیر مرتبط، پرسشنامه با آلفای 85/0 تأیید شد. یافته‌های این تحقیق نشان داد که میزان تعامل اجتماعی کارکنان پلیس با مردم از دید پاسخگویان در حد متوسط و اعتماد مردم به پلیس به میزان زیاد است. با اثبات سه فرضیۀ تحقیق مشخص شد که تعاملات اجتماعی پلیس با مردم خصوصاً در ابعاد سه‌گانۀ گفتمانی، عاطفی و مبادله‌ای همگی تأثیر به سزایی در افزایش همکاری مردم با پلیس در طرح‌های پیشگیرانۀ انتظامی در سه وضعیت کیفری، وضعی و اجتماعی داشته و همبستگی 0/88 بین متغیرها و 0/77 = R2 تأیید کنندۀ آماری این رابطه است.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تعاملات اجتماعی, کارکنان پلیس, مدیریت, پیشگیری از جرم, مردم

نویسندگان مقاله محمد اسدی فرد |


حسین ذوالفقاری |


عبدالله هندیانی |


داود دعاگویان |



نشانی اینترنتی http://icra.jrl.police.ir/article_18826_416d977c71dd4f37d4ec89ad666c57a0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1354/article-1354-1637024.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات