|
نظارت و بازرسی، جلد ۱۳۹۲، شماره ۲۶، صفحات ۱۳-۳۸
|
|
|
عنوان فارسی |
تحقق نظام کنترل تعاملی در سیره علوی |
|
چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش با هدف شناسایی و کشف نظام کنترل تعاملی در سیره امام علی(ع) میخواهد چگونگی تحقق نظام کنترل تعاملی را در سیره ایشان مورد بررسی و تحقیق قرار دهد. از اینرو سؤال اصلی این پژوهش این است: "تحقق نظام کنترل تعاملی در سیرهی علوی چگونه است؟" در همین راستا دو سؤال فرعی دنبال میشود تا پاسخ مناسبی برای سؤال اصلی بیاید. سؤالات فرعی عبارت است از: نظام کنترل تعاملی در سیره علوی مبتنی بر چیست و دوم عوامل نظام کنترل تعاملی در سیرهی علوی چیست؟ این پژوهش با استفاده از روش کتابخانهای و رجوع به اسناد معتبر و منابع تاریخی، نهجالبلاغه و شروح معتبر آن اطلاعات لازم را گردآوری کرد و سرانجام با استفاده از روش توصیفی- تحلیل یا به عبارت دیگر روش اجتهادی به تحلیل یافتهها پرداخت. این پژوهش به این نتیجه رسید که نظام کنترل تعاملی علوی بر اطلاعاتی مبتنی است که در بستر تعاملات جریان و تداوم مییابد. بنابراین دریافت اطلاعات، عرضه اطلاعات و جریان اطلاعات در سیره امام علی(ع) از عوامل تحقق و ایجاد نظام کنترل تعاملی به شمار میرود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
کنترل تعاملی در مدیریت، سیره علوی و مدیریت، اطلاعات و انحراف و اصلاح و عرضه بازخور در مدیریت علوی، |
|
عنوان انگلیسی |
تحقق نظام کنترل تعاملی در سیره علوی |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
این پژوهش با هدف شناسایی و کشف نظام کنترل تعاملی در سیره امام علی(ع) میخواهد چگونگی تحقق نظام کنترل تعاملی را در سیره ایشان مورد بررسی و تحقیق قرار دهد. از اینرو سؤال اصلی این پژوهش این است: "تحقق نظام کنترل تعاملی در سیرهی علوی چگونه است؟" در همین راستا دو سؤال فرعی دنبال میشود تا پاسخ مناسبی برای سؤال اصلی بیاید. سؤالات فرعی عبارت است از: نظام کنترل تعاملی در سیره علوی مبتنی بر چیست و دوم عوامل نظام کنترل تعاملی در سیرهی علوی چیست؟ این پژوهش با استفاده از روش کتابخانهای و رجوع به اسناد معتبر و منابع تاریخی، نهجالبلاغه و شروح معتبر آن اطلاعات لازم را گردآوری کرد و سرانجام با استفاده از روش توصیفی- تحلیل یا به عبارت دیگر روش اجتهادی به تحلیل یافتهها پرداخت. این پژوهش به این نتیجه رسید که نظام کنترل تعاملی علوی بر اطلاعاتی مبتنی است که در بستر تعاملات جریان و تداوم مییابد. بنابراین دریافت اطلاعات، عرضه اطلاعات و جریان اطلاعات در سیره امام علی(ع) از عوامل تحقق و ایجاد نظام کنترل تعاملی به شمار میرود. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
کنترل تعاملی در مدیریت, سیره علوی و مدیریت, اطلاعات و انحراف و اصلاح و عرضه بازخور در مدیریت علوی |
|
نویسندگان مقاله |
رضا ابروش | برون سازمانی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://si.jrl.police.ir/article_9991_4f9ca2e0d932f4a2b505be771e81e3ae.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1288/article-1288-1636693.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|