|
نظارت و بازرسی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۳۰، صفحات ۳۷-۶۶
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی نقش خدمات الکترونیک انتظامی در ارتقای سلامت اداری در ناجا |
|
چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش با هدف بررسی و شناخت رابطه بین عرضه خدمات الکترونیکی انتظامی و ارتقای سلامت اداری و عرضه راهکارهایی برای ارتقا و توسعه خدمات الکترونیکی، آموزش و فرهنگسازی در این زمینه و در نهایت ارتقای سلامت اداری انجام شد. جامعه آماری این پژوهش 50 نفر از مسئولان و مدیران (جایگاههای 17و18) شاغل در بازرسی پلیسهای تخصصی (راهور، آگاهی، اطلاعات و امنیت عمومی، پیشگیری، مبارزه با مواد مخدر و فتا) بازرسی سازمان وظیفه عمومی و بازرسی کل ناجا هستند که به صورت تمام شماری انتخاب شدهاند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود. برای بررسی پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. یافتههای آزمون تک نمونهای نشان میدهد که مقدار میانگین واقعی(43.41) از مقدار میانگین مفروض (25) بیشتر است. نتایج نشان داد که بین ارتقا و توسعه خدمات الکترونیکی و ارتقای سلامت اداری (همبستگی852/.) و بین فرهنگسازی و آموزش و ارتقای سلامت اداری (همبستگی626/.) وجود دارد به این معنا که ارتقا و توسعه خدمات الکترونیک و فرهنگ سازی و آموزش بر یکدیگر و همچنین ارتقای سلامت اداری در سازمان اثر مثبت دارد. 87 درصد افراد نقش عرضه خدمت الکترونیکی را در ارتقای سلامت اداری تأیید کردند و بر ضرورت فرهنگسازی، آموزش، ارتقا و توسعه خدمات الکترونیکی بهمنظور ارتقای سلامت اداری در سازمان ناجا تأکید داشتند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
نقش خدمات الکترونیک در سلامت اداری، فعالیتهای دفترهای پلیس +10، ارتقای سلامت اداری در ناجا، |
|
عنوان انگلیسی |
بررسی نقش خدمات الکترونیک انتظامی در ارتقای سلامت اداری در ناجا |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
این پژوهش با هدف بررسی و شناخت رابطه بین عرضه خدمات الکترونیکی انتظامی و ارتقای سلامت اداری و عرضه راهکارهایی برای ارتقا و توسعه خدمات الکترونیکی، آموزش و فرهنگسازی در این زمینه و در نهایت ارتقای سلامت اداری انجام شد. جامعه آماری این پژوهش 50 نفر از مسئولان و مدیران (جایگاههای 17و18) شاغل در بازرسی پلیسهای تخصصی (راهور، آگاهی، اطلاعات و امنیت عمومی، پیشگیری، مبارزه با مواد مخدر و فتا) بازرسی سازمان وظیفه عمومی و بازرسی کل ناجا هستند که به صورت تمام شماری انتخاب شدهاند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود. برای بررسی پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. یافتههای آزمون تک نمونهای نشان میدهد که مقدار میانگین واقعی(43.41) از مقدار میانگین مفروض (25) بیشتر است. نتایج نشان داد که بین ارتقا و توسعه خدمات الکترونیکی و ارتقای سلامت اداری (همبستگی852/.) و بین فرهنگسازی و آموزش و ارتقای سلامت اداری (همبستگی626/.) وجود دارد به این معنا که ارتقا و توسعه خدمات الکترونیک و فرهنگ سازی و آموزش بر یکدیگر و همچنین ارتقای سلامت اداری در سازمان اثر مثبت دارد. 87 درصد افراد نقش عرضه خدمت الکترونیکی را در ارتقای سلامت اداری تأیید کردند و بر ضرورت فرهنگسازی، آموزش، ارتقا و توسعه خدمات الکترونیکی بهمنظور ارتقای سلامت اداری در سازمان ناجا تأکید داشتند. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
نقش خدمات الکترونیک در سلامت اداری, فعالیتهای دفترهای پلیس +10, ارتقای سلامت اداری در ناجا |
|
نویسندگان مقاله |
علی بامشاد |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://si.jrl.police.ir/article_10120_f3b3c7bc37708e09e2192fbca26564ff.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1288/article-1288-1636667.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|