این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نظارت و بازرسی، جلد ۱۳۹۴، شماره ۳۲، صفحات ۹۱-۱۱۶

عنوان فارسی رابطه ابعاد سازمان یادگیرنده با توانمندسازی مدیران و فرماندهان
چکیده فارسی مقاله این پژوهش از نظر هدف ”کاربردی” و از نظرشیوه گردآوری اطلاعات «توصیفی » و از نظر زمانی
به این دلیل که در مقطع زمانی خاص و معینی انجام می شود، مقطعی و با توجه به هدف پژوهش
از نوع «همبستگی » است. جامعه آماری شامل مدیران و فرماندهان دانشگاه علوم انتظامی امین
در مجموع به تعداد 450 نفر است که با استفاده از فرمول کوکران تعداد نمونه 207 نفر به روش
نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه استاندارد شامل دو بخش
پرسشهای جمعیت شناسی و بخش اصلی که شامل 45 سؤال ) 30 سؤال سازمان یادگیرنده و
15 سؤال توانمندسازی( است که بر اساس الگوی سنگه و ه مچنین توانمندسازی روانشناختی
اسپریتزر در مقیاس پنج گزینه ای لیکرت مورد استفاده قرار گرفته است که روایی آنها مورد تأیید
استادان و خبرگان مدیریت قرار گرفت و پایایی آنها نیز با آزمون آلفای کرونباخ با مقدار 89 صدم
تأیید شد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که بین شایستگی های فردی، الگوهای ذهنی،
یادگیری تیمی، آرمانهای مشترک و تفکر سیستمی با توانمندسازی کارکنان ارتباط معناداری
وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توانمندسازی، سازمان یادگیرنده، یادگیری گروهی، شایستگ یهای فردی، تفکر سیستمی،

عنوان انگلیسی رابطه ابعاد سازمان یادگیرنده با توانمندسازی مدیران و فرماندهان
چکیده انگلیسی مقاله این پژوهش از نظر هدف ”کاربردی” و از نظرشیوة گردآوری اطلاعات «توصیفی » و از نظر زمانی
به این دلیل که در مقطع زمانی خاص و معینی انجام می شود، مقطعی و با توجه به هدف پژوهش
از نوع «همبستگی » است. جامعه آماری شامل مدیران و فرماندهان دانشگاه علوم انتظامی امین
در مجموع به تعداد 450 نفر است که با استفاده از فرمول کوکران تعداد نمونه 207 نفر به روش
نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه استاندارد شامل دو بخش
پرسشهای جمعیت شناسی و بخش اصلی که شامل 45 سؤال ) 30 سؤال سازمان یادگیرنده و
15 سؤال توانمندسازی( است که بر اساس الگوی سنگه و ه مچنین توانمندسازی روانشناختی
اسپریتزر در مقیاس پنج گزینه ای لیکرت مورد استفاده قرار گرفته است که روایی آنها مورد تأیید
استادان و خبرگان مدیریت قرار گرفت و پایایی آنها نیز با آزمون آلفای کرونباخ با مقدار 89 صدم
تأیید شد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که بین شایستگی های فردی، الگوهای ذهنی،
یادگیری تیمی، آرمانهای مشترک و تفکر سیستمی با توانمندسازی کارکنان ارتباط معناداری
وجود دارد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله توانمندسازی, سازمان یادگیرنده, یادگیری گروهی, شایستگ یهای فردی, تفکر سیستمی

نویسندگان مقاله حمید حسن زارده کرد احمد |



نشانی اینترنتی http://si.jrl.police.ir/article_10135_f6512320c9709e46d38702a8af755ae3.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1288/article-1288-1636657.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات