|
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۸۳، شماره ۲، صفحات ۱۸-۴۱
|
|
|
عنوان فارسی |
آموزش پلیس جامعه محور بر اساس نظریه آندراگوژی (آموزش بزرگسالان بر محور تعامل با یادگیرندگان) |
|
چکیده فارسی مقاله |
آموزش پلیس در فرآیند ایجاد تغییر در سازمان پلیس ابزار مهمی بهشمار میآید. با پیاده شدن هر چه بیشتر راهبرد "پلیس جامعه محور" در سازمان ها ی پلیس ایالات متحده، آموزش، بخش مهمی از این رویکرد را تشکیل خواهد داد. در گذشته رویکرد مهمی که بهصورت سنتی در حوزه آموزش پلیس رواج داشت، "رویکرد رفتاری" بود که البته در رویکرد جدید "پلیس جامعه محور" و برنامه آموزش مبتنی بر آن هیچ کارایی نخواهد داشت. در آموزش نیروهای جدید و قدیم پلیس نیز رویکرد آموزش، همواره معلم محور بوده است. در این میان دستاندرکارانی که به آموزش نیروی پلیس اهتمام میورزند، مسلماً از چارچوب آموزشی دانشجو محور بهره زیادی خواهند برد. در این مقاله بهکارگیری نظریه آندراگوژی (آموزش بزرگسالان بر محور تعامل با یادگیرندگان) در آموزش پلیس مورد ارزیابی قرار میگیرد و ویژگیهای خاص تعامل یادگیری در کلاس ها ی آموزش پلیس را مشخص میسازد. با توجه به شکافی که میان نظریه تا عمل بر ذهن دست اندرکاران آموزش پلیس وجود دارد، این نظریه برآن است تا راهی برای پرکردن این شکاف ارائه دهد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
پلیس، آموزش، آموزش بزرگسالان، شیوه یادگیری، پلیس جامعه محور، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مایکل ال. بیرزر |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9515_09646ce751bfa93b4d39e63394a3339b.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|