منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۸۶، شماره ۱۲، صفحات ۳۱-۵۶

عنوان فارسی مروری بر مفاهیم و چگونگی تعالی سازمان در نیروی انتظامی
چکیده فارسی مقاله هر سازمانی صرف نظر از نوع فعالیت، اندازه، ساختار، بلوغ و یا میزان کامیابی درتامین اهداف سازمانی خود، نیاز دارد تا میزان موفقیت خود را در نیل به آرمان ها و راهبردهای کسب وکار خویش مورد سنجش و اندازه گیری قرار بدهد. از این رو نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) نیز در این راستا همگام با دیگر نهادها و سازمان های ایران اسلامی و با توجه به وظایف خطیر خود اقداماتی را در دستور کار خود دارد که از جمله آن ها توجه این سازمان به امر تعالی سازمانی می باشد. لذا این مقاله به مدل تعالی سازمانی (EFQM) به عنوان ابزاری اجرایی جهت کمک به سازمان ها برای سنجش میزان قرار داشتن در مسیر تعالی سازمانی و رشد متوازن پرداخته و این مفهوم را با دیدگاهی پلیسی و متناسب با فرهنگ و ادبیات نیروی انتظامی تشریح می نماید. مواردی چون کارنامه یگانی و جشنواره برترین ها، نشان از تلاش ناجا به این سمت و سو می باشد. در این مقاله به طور مختصر به نحوه عملکرد تعالی سازمانی و مراحل آن با توجه به ساختار نیروی انتظامی پرداخته و در نهایت الگوی پیشنهادی جهت اجرای این مهم در ناجا تشریح می گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی نخعی نژاد |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9473_d9ce84cacdd6e0a6920b7478cb52df8d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات