|
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۸۹، شماره ۲۹، صفحات ۱۱-۳۳
|
|
|
عنوان فارسی |
طبقه بندی سامانه های پشتبانی تصمیم و کاربردهای آنها در سازمان |
|
چکیده فارسی مقاله |
مدیران همواره به دنبال ابزارهایی هستند که بتوانند با اتکاء به آن ها کیفیت تحلیل های خود را از رویدادهای در حال وقوع در سازمان بهبود داده، تا قادر باشند بهترین راه کارهای ممکن را اتخاذ نمایند. از طرف دیگر، هم چنان که داده ها در سازمان افزایش می یابد، پیچیدگی اطلاعات به منظور اتخاذ تصمیمات مناسب افزایش می یابد. ابزاری که می تواند به مدیریت در حل این معضل کمک نماید، سامانه پشتیبانی تصمیم است. بدین معنی که سامانه ای برای کمک به تصمیم گیری های مناسب در چارچوب آن مجموعه یا سازمان طراحی شود که داده های کسب وکار را تحلیل نموده و نتایج را ارائه کند. بدین منظور در این مقاله پنج گروه اصلی از این سامانه ها معرفی شده و در مورد ویژگی های هر یک بحث و برخی کاربردهای آن ها در حوزه پلیس بیان می شود. پیام اصلی این کار آن است که در حوزه مدیریت اطلاعات، سامانه پشتیبانی تصمیم متناسب با نیاز سازمان می تواند از طریق تحلیل دقیق داده ها به مدیران در اخذ تصمیمات کارا کمک نماید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علیرضا سروش |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9357_5ee1cc8a35c98c4cf3fda015fd2700ee.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|