|
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۸۹، شماره ۳۱، صفحات ۷۳-۹۴
|
|
|
عنوان فارسی |
ساخت و استانداردسازی ابزار اندازه گیری رضایت از عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه سنجش رضایت مندی جامعه یکی از مهم ترین عوامل موفقیت سازمان ها، اعم از دولتی و خصوصی در جهت نیل به اهداف و رسالت آن ها است. چرا که شناخت دیدگاه های مردم از جمله مهم ترین و مفید ترین ابزار مدیریت، سیاست گذاری و برنامه ریزی برای مدیران و برنامه ریزان سازمان ها محسوب می گردد. از این رو می باید سازمان ها تصویر روشنی از بازتاب های اجتماعی و ارزیابی های مردمی از اقدامات و سیاست های اجرا شده در سطح جامعه داشته باشد تا بتواند از طریق این ارزیابی ها و بازخوردها، اصلاحات لازم را در برنامه ها و سیاست های جاری و آینده ی سازمان خود، برای رسیدن به حد مطلوب به وجود آورند. در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به اهداف و ماموریت های محوله آن، نسبت به سایر رده ها و بخش های سازمان ناجا در تعامل، تماس مسقیم و ارتباط نزدیک تری با مردم است. مقاله ی حاضر با هدف اصلی تهیه و استاندارد ساختن ابزاری صحیح و معتبر به منظور سنجش رضایت مردم از عملکرد پلیس راهور در سراسر کشور، تلاش دارد تا با استفاده از روش های تحقیق همبستگی و زمینه یابی (پیمایش) معیارها و مؤلفه های رضایت مندی جامعه، عملکرد پلیس راهور را در جهت رفع نقاط ضعف و افزایش توانمندی های نیرو، شناسایی و به دو صورت اسنادی و میدانی آن ها را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهد؛ هم چنین به لحاظ ارزیابی مؤلفه ها به ترتیب مؤلفه های ایجاد امنیت، تبحر و مهارت، ادب و نزاکت پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیشترین رضایت را به خود اختصاص داده و مؤلفه های پاسخ گویی، ارتباط و نزدیکی با مردم و مؤلفه شفافیت پلیس راهنمایی و رانندگی کمترین رضایت مندی را داشته اند |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
داوود مهدوی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9373_5789e6b1f4393af122916f0f9a4bff62.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|