منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۸۹، شماره ۳۱، صفحات ۷۳-۹۴

عنوان فارسی ساخت و استانداردسازی ابزار اندازه گیری رضایت از عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی
چکیده فارسی مقاله امروزه سنجش رضایت مندی جامعه یکی از مهم ترین عوامل موفقیت سازمان ها، اعم از دولتی و خصوصی در جهت نیل به اهداف و رسالت آن ها است. چرا که شناخت دیدگاه های مردم از جمله مهم ترین و مفید ترین ابزار مدیریت، سیاست گذاری و برنامه ریزی برای مدیران و برنامه ریزان سازمان ها محسوب می گردد. از این رو می باید سازمان ها تصویر روشنی از بازتاب های اجتماعی و ارزیابی های مردمی از اقدامات و سیاست های اجرا شده در سطح جامعه داشته باشد تا بتواند از طریق این ارزیابی ها و بازخوردها، اصلاحات لازم را در برنامه ها و سیاست های جاری و آینده ی سازمان خود، برای رسیدن به حد مطلوب به وجود آورند. در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به اهداف و ماموریت های محوله آن، نسبت به سایر رده ها و بخش های سازمان ناجا در تعامل، تماس مسقیم و ارتباط نزدیک تری با مردم است. مقاله ی حاضر با هدف اصلی تهیه و استاندارد ساختن ابزاری صحیح و معتبر به منظور سنجش رضایت مردم از عملکرد پلیس راهور در سراسر کشور، تلاش دارد تا با استفاده از روش های تحقیق همبستگی و زمینه یابی (پیمایش) معیارها و مؤلفه های رضایت مندی جامعه، عملکرد پلیس راهور را در جهت رفع نقاط ضعف و افزایش توانمندی های نیرو، شناسایی و به دو صورت اسنادی و میدانی آن ها را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهد؛ هم چنین به لحاظ ارزیابی مؤلفه ها به ترتیب مؤلفه های ایجاد امنیت، تبحر و مهارت، ادب و نزاکت پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیشترین رضایت را به خود اختصاص داده و مؤلفه های پاسخ گویی، ارتباط و نزدیکی با مردم و مؤلفه شفافیت پلیس راهنمایی و رانندگی کمترین رضایت مندی را داشته اند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله داوود مهدوی |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9373_5789e6b1f4393af122916f0f9a4bff62.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات