|
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۸۹، شماره ۳۳، صفحات ۸۷-۱۰۶
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش ارزش یابی آموزشی در بهبود اثربخشی سازمانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه ثابت شده است که توفیق یک سازمان در گرو برخورداری از یک نظام آموزشی منسجم و پویاست؛ تنها با داشتن چنیننظامی، سازمان می تواند با تحولات و پیشرفت های اجتماعی و صنعتی همگام و در میان سازمان های دیگر از جایگاه شایسته ای برخوردار شود. هرگز نمی توان ادعا کرد که آموزش به خودی خود سودمند است؛ مگر این که از آموزش های ارائه شده، ارزش یابی به عمل آید. بدین منظور این مقاله با استفاده از روش توصیفی و با استفاده از رویکردها و الگوهای ارزش یابی آموزشی و اثربخشی سازمانی به بررسی نقش ارزش یابی آموزشی در بهبود اثربخشی سازمانی می پردازد. نتایج حاصل از این مقاله عنوان می دارد که ارزش یابی جامع و کامل می تواند سازمان را از اثربخش بودن نتایج آموزش ها آگاه کند. ارزش یابی بازخوردی را ایجاد می کند که می توان بر اساس آن متوجه شد آموزش های دادهشده تا چه میزان برای رسیدن به اهداف مورد نظر سازمان، اثربخش بوده اند. هم چنین با توجه به نتایج حاصل از ارزش یابی آموزشی می توان به نقاط قوت و ضعف سازمان پی برده و از آن در جهت اصلاح و بهبود روش ها استفاده کرد؛ بدین طریق می توان گامی در جهت بهبود اثربخشی سازمانی برداشت. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
ارزش یابی آموزشی، اثربخشی آموزشی، اثربخشی سازمانی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
زینب صادقی |
رضا محتشمی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9389_88571bc7c2be1cd6ec917ab008bf5778.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|