منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۹۰، شماره ۳۷، صفحات ۶۷-۹۴

عنوان فارسی تحلیل فرایند آموزش افسران ناجا با رویکرد پویایی های سیستم
چکیده فارسی مقاله امروزه، مدیریت منابع انسانی از مهم ترین چالش های پیشروی سازمان هاست. از آن جا که پلیس سازمانی انسان-افزار است و نقش مهمی در سطح جامعه ایفا می کند، خصوصیات جمعیتی ــ از جمله اندازه، ساختار سنی و جنسی، آموزش و غیره ــ نقشی مهم درفرایند رشد سازمانی و تخصیص منابع آندارد. هدف از این مقاله تجزیه وتحلیل ساختار آموزشی افسران پلیس ناجا با استفاده از رویکرد پویایی های سیستم است؛ به طوریکه محققان، با استفاده از این رویکرد، به دنبال تحلیل تاثیرات ساختار بازخوردی بر مدیریت آموزش نیروی انسانی هستند. با توجه به این که ماهیت ساختاری سازمان های نظامی سیستمی بسته دارد و از ساختار سلسله مراتبی پیروی می کند، رویکرد پویایی های سیستم و الگوی پیشنهادی این امکان را برای مدیران و برنامه ریزان آموزشی فراهم می سازد تا بتوانند، با استفاده از این ابزار تحلیلی، سیاست های کنترلی متفاوتی را اتخاذ کنند و یا بهبود بخشند و هم چنین مولفه های موجود را برای بهبود عملکرد سازمان بیازمایند. سرانجام، اتخاذ سیاست های صحیح کنترلی مدیران را قادر به تدوین فرایند آموزشی مناسب و بهبود مستمر در راستای رشد و تعالی افسران پلیس خواهد ساخت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی محمد احمدوند |


محمد علی اقبالی |


مهدی باستان |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9318_43af051ebedac6a1ce9ab9bd8d64ea31.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات