منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۹۰، شماره ۳۶، صفحات ۱۱-۳۰

عنوان فارسی ارائه ی طبقه بندی مفهومی برای هوشمندی کسب وکار
چکیده فارسی مقاله تاکنون میلیاردها دلار برای نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه ریزی منابع بنگاه، مدیریت زنجیره ی تامین و مدیریت پروژه ی سازمان هزینه شده است. هرچند که این نرم افزارها می توانند کارایی و اثربخشی سازمان را بهبود بخشند، حجم عظیمی از داده ها را نیز ایجاد کرده اند. از طرف دیگر، موضوعاتی همچون دست یابی به داده ها و استفاده از اینترنت و اینترانت ها، به پایه های مدیریت جدید برای پشتیبانی تصمیم تبدیل شده است. ایجاد نظام های اطلاعاتی برای مدیران می تواند مستقیماً به آن ها در انجام دادن بهتر مهم ترین کارشان، یعنی تصمیم گیری، کمک کند. استفاده از ابزارهای متفاوت برای پشتیبانیِ تصمیم به طبیعت مسئله بستگی دارد. هوشمندی کسب وکار نیز حوزه ی نسبتاً جدیدی است که ابتدا فروشندگان کسب وکار و فناوری اطلاعات آن را هدایت کرده اند؛ به طوری که بیش تر ادبیات هوشمندی کسب وکار از درون صنعت استخراج شده است و تحقیقات دانشگاهی نه چندان زیادی در این حوزه انجام یافته است. در این مقاله به تجزیه و تحلیل ادبیات هوشمندی کسب وکار به مثابه نظام پشتیبانی تصمیم داده محور می پردازیم و به منظور مشخص شدن چارچوب آن، یک طبقه بندی مفهومی برای ابزارها، فناوری ها و اصطلاحات مرتبط، مبتنی بر تعاریف و مقالات موجود ارائه می شود
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا سروش |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9323_efe4891025c77ff30cfa8be1c7f99709.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات