منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۹۰، شماره ۳۵، صفحات ۳۱-۵۲

عنوان فارسی راهبردهای قدرت بر اساس نقاط مرجع راهبردی
چکیده فارسی مقاله در رفتار سازمانی، قدرت به معنای توانایی به دست آوردن دستاوردهای مطلوب و یا توانایی اعمال نفوذ بر افراد یا گروه ها برای به دست آوردن اهداف مورد نظر است. از آن جایی که در علم مدیریت، میزان دست یابی به اهداف، به معنای اثربخشی است، افراد، گروه ها و یا سازمان هایی که بتوانند به اهداف تعیین شده برسند، اثربخش تلقیمی شوند. اما دست یابی به اهداف تعیین شده (اثربخشی)، نیازمند تدوین و اجرای راهبرد است و راهبردهای قدرت به روش های دست یابی به دستاوردهای مطلوب یا روش های اعمال نفوذ بر دیگران برای به دست آوردن اهداف مورد نظر اطلاق می شود. به عبارت دیگر، سازمان هایی که دارای راهبرد قدرت باشند، اثربخش ترند. چون تدوین راهبرد قدرت بر اساس الگوی نقاط مرجع راهبردی تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته بود، نگارندگان در این مقاله از طریق مرور ادبیات و مطالعات کتابخانه ای، به ارائه ی الگویی جهت جانمایی گونه های راهبرد قدرت بر اساس نقاط مرجع راهبردی پرداختند؛بنابراینروش تحقیق حاضر از نوع کیفی و نظری است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رفتار سازمانی، قدرت، راهبرد، راهبردهای قدرت، نقاط مرجع راهبردی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهره دهدشتی شاهرخ |


محسن ادبی فیروزجایی |


سیدمحمد اعرابی |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9331_a959e78f943d5578d94573ed96fda1bc.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات