منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۹۱، شماره ۴۳، صفحات ۱۰۷-۱۳۶

عنوان فارسی الگوی تلفیقی نظام آراستگی محیط کار و الگوی تعالی برای بهبود عملکرد مستمر در سازمان‌ها
چکیده فارسی مقاله نظم و ترتیب و ایمنی از مهم‌ترین عوامل دست‌یابی به موفقیت در سازمان‌هاست. نقش نظم و ترتیب به گونه‌ای است که در تمامی الگوها و استانداردهای مدیریتی و تعالی سازمانی در نظر قرار گرفته است. با توجه به منافع نظم و انضباط، سازمان‌های سرآمد اقدامات جدی و مؤثری در این باره انجام داده‌اند. امروزه اجرا و بومی‌سازی الگوهای تعالی در سازمان‌ها به طور چشم‌گیری باعث افزایش توانایی حوزه‌های مختلف در سازمان‌ها شده است. افزایش بهره‌وری و تعالی سازمانی از جمله مفاهیمی است که همواره تمامی سازمان‌ها به دنبال آن بوده و در هر مرحله از تاریخ به گونه‌ای آن را بیان نموده‌اند. هفت‌سین از جمله سیستم‌هایی است که سنگ بنای سایر سیستم‌های کیفیت و بهره‌وری به شمار می‌رود. کاهش خطاها، اشتباهات، حوادث و افزایش راندمان کاری، افزایش روحیه و انگیزه کارکنان و عملکرد مدیریت، به دلیل قابل رؤیت شدن مشکلات، کاهش هزینه‌ها و کاهش مصرف انرژی و دوباره‌کاری‌ها از آثار اجرای نظام آراستگی است. در این مقاله، با معرفی اصول و مفاهیم نظام آراستگی و همچنین الگوی تعالی، اجزا، ساختار و نیز اهمیت آن، الگویی تلفیقی برای افزایش بهره‌وری و نظم در سازمان‌ها معرفی شده است. در این تحقیق روش اجرایی مناسبی برای اجرای نظام آراستگی و الگوی تعالی طرح‌ریزی شده است، تا، ضمن معرفی این الگوها و فنون، چگونگی به‌کارگیری و نهادینه کردن آن با توجه به شرایط سازمان‌ها تبیین شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله نظم و ترتیب و ایمنی از مهم‌ترین عوامل دست‌یابی به موفقیت در سازمان‌هاست. نقش نظم و ترتیب به گونه‌ای است که در تمامی الگوها و استانداردهای مدیریتی و تعالی سازمانی در نظر قرار گرفته است. با توجه به منافع نظم و انضباط، سازمان‌های سرآمد اقدامات جدی و مؤثری در این باره انجام داده‌اند. امروزه اجرا و بومی‌سازی الگوهای تعالی در سازمان‌ها به طور چشم‌گیری باعث افزایش توانایی حوزه‌های مختلف در سازمان‌ها شده است. افزایش بهره‌وری و تعالی سازمانی از جملة مفاهیمی است که همواره تمامی سازمان‌ها به دنبال آن بوده و در هر مرحله از تاریخ به گونه‌ای آن را بیان نموده‌اند. هفت‌سین از جملة سیستم‌هایی است که سنگ بنای سایر سیستم‌های کیفیت و بهره‌وری به شمار می‌رود. کاهش خطاها، اشتباهات، حوادث و افزایش راندمان کاری، افزایش روحیه و انگیزة کارکنان و عملکرد مدیریت، به دلیل قابل رؤیت شدن مشکلات، کاهش هزینه‌ها و کاهش مصرف انرژی و دوباره‌کاری‌ها از آثار اجرای نظام آراستگی است. در این مقاله، با معرفی اصول و مفاهیم نظام آراستگی و همچنین الگوی تعالی، اجزا، ساختار و نیز اهمیت آن، الگویی تلفیقی برای افزایش بهره‌وری و نظم در سازمان‌ها معرفی شده است. در این تحقیق روش اجرایی مناسبی برای اجرای نظام آراستگی و الگوی تعالی طرح‌ریزی شده است، تا، ضمن معرفی این الگوها و فنون، چگونگی به‌کارگیری و نهادینه کردن آن با توجه به شرایط سازمان‌ها تبیین شود.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیر تربتی |


محسن احمدوند |


پیمان قنبریان علویجه |


حمزه دانش پایه |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9248_14a3746a92de97731bbcb29a53b19d70.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات