منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۹۴، شماره ۵۲، صفحات ۶۹-۸۴

عنوان فارسی الگوی نظری رابطه هوش سازمانی و یادگیری سازمانی با کیفیت خدمات
چکیده فارسی مقاله دانش منبعی راهبردی و باارزش برای سازمان‌ها محسوب می‌گردد. روش مدیریت این منبع بالقوه بر سرعت، شفافیت، انعطاف‌پذیری، صحت، رعایت عدالت و احترام به دیدگاه‌های ارباب رجوع و به طور کلی بر کیفیت خدمات تأثیرگذار است. دو مفهوم جذاب و جدید هوش سازمانی و یادگیری سازمانی نیز از راه افزایش دانش سازمانی نقشی کلیدی در ارتقای کیفیت خدمات ایفا می‌کند. یادگیری سازمانی با تأکید بر خلق، تسهیم و به‌کارگیری دانش سودمند بر بهبود عملکرد فردی و سازمانی و دست‌یابی به اهداف سازمان تأکید می‌کند. از سوی دیگر، هوش سازمانی نیز ــ‌که توانایی بالقوه سازمان در تحرک بخشیدن به توانمندی‌های ذهنی است‌ــ بر خلق دانش تأثیرگذار است. در این مقاله، ضمن تشریح مفاهیم و ابعاد هوش سازمانی و یادگیری سازمانی، در الگویی نظری به تشریح نقش این دو متغیر و رابطه‌اش با کیفیت خدمات از راه خلق دانش سازمانی پرداخته‌ایم. در این مقاله برای جمع‌آوری مطالب از روش کتابخانه‌ای استفاده شده است. از اهداف اصلی این مقاله نیز می‌توان به معرفی مسیرهای جدید تأثیرگذاری بر کیفیت خدمات و منفعت بردن از این رابطه اشاره نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کیفیت خدمات، دانش، هوش سازمانی، یادگیری سازمانی،

عنوان انگلیسی الگوی نظری رابطة هوش سازمانی و یادگیری سازمانی با کیفیت خدمات
چکیده انگلیسی مقاله دانش منبعی راهبردی و باارزش برای سازمان‌ها محسوب می‌گردد. روش مدیریت این منبع بالقوه بر سرعت، شفافیت، انعطاف‌پذیری، صحت، رعایت عدالت و احترام به دیدگاه‌های ارباب رجوع و به طور کلی بر کیفیت خدمات تأثیرگذار است. دو مفهوم جذاب و جدید هوش سازمانی و یادگیری سازمانی نیز از راه افزایش دانش سازمانی نقشی کلیدی در ارتقای کیفیت خدمات ایفا می‌کند. یادگیری سازمانی با تأکید بر خلق، تسهیم و به‌کارگیری دانش سودمند بر بهبود عملکرد فردی و سازمانی و دست‌یابی به اهداف سازمان تأکید می‌کند. از سوی دیگر، هوش سازمانی نیز ــ‌که توانایی بالقوة سازمان در تحرک بخشیدن به توانمندی‌های ذهنی است‌ــ بر خلق دانش تأثیرگذار است. در این مقاله، ضمن تشریح مفاهیم و ابعاد هوش سازمانی و یادگیری سازمانی، در الگویی نظری به تشریح نقش این دو متغیر و رابطه‌اش با کیفیت خدمات از راه خلق دانش سازمانی پرداخته‌ایم. در این مقاله برای جمع‌آوری مطالب از روش کتابخانه‌ای استفاده شده است. از اهداف اصلی این مقاله نیز می‌توان به معرفی مسیرهای جدید تأثیرگذاری بر کیفیت خدمات و منفعت بردن از این رابطه اشاره نمود.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فرشته محمدی |


حامد بختیاری |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9555_109b195f89d5e8356d4ad64e89eecc3c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات