|
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۹۴، شماره ۵۲، صفحات ۵۳-۶۸
|
|
|
عنوان فارسی |
تلفیق دادهکاوی و مدیریت دانش به منظور بهبود عملکرد ناجا (نمونهپژوهی مرکز نظارت همگانی ۱۹۷) |
|
چکیده فارسی مقاله |
با افزایش رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح جامعه و همچنین رشد فناوریهای مرتبط با داده، اطلاعات و دانش، امروزه بسیاری از سازمانها به اهمیت توجه به دانش و راههای کسب، تولید، ذخیرهسازی و انتقال آن در ایجاد مزیت رقابتی پی بردهاند. مدیریت دانش یکی از زمینههای پژوهش مرتبط با سادهسازی و بهبود فرایند تسهیم، توزیع، کسب و شناخت دانش است. برای بهکارگیری مدیریت دانش در سازمان، از ابزارهایی متفاوت استفاده میشود که یکی از مهمترین آنها دادهکاوی است. دادهکاوی یکی از ابزارهای کارامد در تجزیه و تحلیل و کاوش حجم عظیم دادهها محسوب میشود و در حوزههای کاربردی مختلفی استفاده شده است. یکی از کاربردهای این روش در مرکز نظارت همگانی 197 ــکه یکی از زیرمجموعههای نیروی انتظامی استــ مورد توجه قرار گرفته است. این مرکز به منظور توسعه نظارت مردم بر عملکرد ناجا و مشارکت آنها در مدیریت بخشهای مختلف این ارگان تأسیس شده است. بانک داده این مرکز حاوی اطلاعات تماسهای مردم با این سامانه است که میتواند به مثابه منبعی مهم و مناسب به منظور بهبود عملکرد ناجا تحلیل و کاوش شود. در این مقاله، با تلفیق دادهکاوی و مدیریت دانش در مرکز نظارت همگانی 197، الگویی جامع برای بهبود عملکرد ناجا و نیز ابزاری مؤثر به منظور افزایش سطح رضایتمندی مردم عرضه شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مرکز نظارت همگانی 197، بهبود عملکرد، مدیریت دانش، دادهکاوی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
با افزایش رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح جامعه و همچنین رشد فناوریهای مرتبط با داده، اطلاعات و دانش، امروزه بسیاری از سازمانها به اهمیت توجه به دانش و راههای کسب، تولید، ذخیرهسازی و انتقال آن در ایجاد مزیت رقابتی پی بردهاند. مدیریت دانش یکی از زمینههای پژوهش مرتبط با سادهسازی و بهبود فرایند تسهیم، توزیع، کسب و شناخت دانش است. برای بهکارگیری مدیریت دانش در سازمان، از ابزارهایی متفاوت استفاده میشود که یکی از مهمترین آنها دادهکاوی است. دادهکاوی یکی از ابزارهای کارامد در تجزیه و تحلیل و کاوش حجم عظیم دادهها محسوب میشود و در حوزههای کاربردی مختلفی استفاده شده است. یکی از کاربردهای این روش در مرکز نظارت همگانی 197 ــکه یکی از زیرمجموعههای نیروی انتظامی استــ مورد توجه قرار گرفته است. این مرکز به منظور توسعة نظارت مردم بر عملکرد ناجا و مشارکت آنها در مدیریت بخشهای مختلف این ارگان تأسیس شده است. بانک دادة این مرکز حاوی اطلاعات تماسهای مردم با این سامانه است که میتواند به مثابه منبعی مهم و مناسب به منظور بهبود عملکرد ناجا تحلیل و کاوش شود. در این مقاله، با تلفیق دادهکاوی و مدیریت دانش در مرکز نظارت همگانی 197، الگویی جامع برای بهبود عملکرد ناجا و نیز ابزاری مؤثر به منظور افزایش سطح رضایتمندی مردم عرضه شده است. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
امیر تربتی |
محسن احمدوند | دانشگاه علم و صنعت
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9554_001a6ca36fb864b6d3f6a4d3942fd161.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|