|
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۹۴، شماره ۵۴، صفحات ۷۶-۹۷
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش فناوری اطلاعات در بهبود کیفیت خدمات نیروی انتظامی |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جوامع را دچار تغییراتی بسیار کرده است. مشاغل، مهارتها، فرهنگها، همه و همه تحت تأثیر فناوری قرار گرفتهاند. بیشک تعالی سازمانها نیز سهمی عمده در توسعه این فناوریها داشتهاند. توجه به فناوری اطلاعات و الگوهای تعالی سازمانی، به مثابه سرمایههای مهم سازمانی، بیش از پیش مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. در کنار رویکردهای مختلف سازمانها در معیارهای رهبری، راهبرد، منابع انسانی، شراکتهای بیرونی و منابع مالی، علاوه بر اینکه بهکارگیری فناوری اطلاعات و سامانههای اطلاعات مدیریت از اهمیتی ویژه برخوردار است، چگونگی مدیریت بر اطلاعات در سازمان نیز از جمله معیارهای مهم در بخش توانمندسازی الگوی تعالی سازمانی به حساب میآید که در ارزیابی سازمانها نیز مورد توجه و تجزیه و تحلیل قرار میگیرد. بررسی اینکه سازمانها چگونه اطلاعات و دانش خود را مرزبندی میکنند و فرایندهای مدیریت بر آنها را در راستای یکدیگر طراحی و پایش میکنند همواره از دغدغههای اساسی ارزیابان در فرایند ارزیابی و دادن گزارش بازخورد قابل استفاده برای سازمانهای ارزیابی شونده به حساب میآید. در این مقاله، تأثیر بهکارگیری فناوری اطلاعات در تعالی سازمان و کیفیت خدمات در نیروی انتظامی بررسی شده و نشان داده شده است که اندازه سازمان بر عمق اجرای سامانههای فناوری اطلاعات و الگوی تعالی سازمانی تأثیرگذار است. همچنین آن دسته از سازمانهایی که به صورتی گستردهتر از فناوری اطلاعات و سامانههای اطلاعاتی استفاده میکنند در تعالی سازمانی موفقیتی بیشتر کسب کرده و به امتیازاتی بیشتر در این الگوی موفقیت دست یافتهاند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جوامع را دچار تغییراتی بسیار کرده است. مشاغل، مهارتها، فرهنگها، همه و همه تحت تأثیر فناوری قرار گرفتهاند. بیشک تعالی سازمانها نیز سهمی عمده در توسعة این فناوریها داشتهاند. توجه به فناوری اطلاعات و الگوهای تعالی سازمانی، به مثابه سرمایههای مهم سازمانی، بیش از پیش مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. در کنار رویکردهای مختلف سازمانها در معیارهای رهبری، راهبرد، منابع انسانی، شراکتهای بیرونی و منابع مالی، علاوه بر اینکه بهکارگیری فناوری اطلاعات و سامانههای اطلاعات مدیریت از اهمیتی ویژه برخوردار است، چگونگی مدیریت بر اطلاعات در سازمان نیز از جملة معیارهای مهم در بخش توانمندسازی الگوی تعالی سازمانی به حساب میآید که در ارزیابی سازمانها نیز مورد توجه و تجزیه و تحلیل قرار میگیرد. بررسی اینکه سازمانها چگونه اطلاعات و دانش خود را مرزبندی میکنند و فرایندهای مدیریت بر آنها را در راستای یکدیگر طراحی و پایش میکنند همواره از دغدغههای اساسی ارزیابان در فرایند ارزیابی و دادن گزارش بازخورد قابل استفاده برای سازمانهای ارزیابی شونده به حساب میآید. در این مقاله، تأثیر بهکارگیری فناوری اطلاعات در تعالی سازمان و کیفیت خدمات در نیروی انتظامی بررسی شده و نشان داده شده است که اندازة سازمان بر عمق اجرای سامانههای فناوری اطلاعات و الگوی تعالی سازمانی تأثیرگذار است. همچنین آن دسته از سازمانهایی که به صورتی گستردهتر از فناوری اطلاعات و سامانههای اطلاعاتی استفاده میکنند در تعالی سازمانی موفقیتی بیشتر کسب کرده و به امتیازاتی بیشتر در این الگوی موفقیت دست یافتهاند. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمد رضا سیف الدینی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9570_aba04832074c87cedce7e84e53513ecf.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|