|
مطالعات پیشگیری از جرم، جلد ۱۳۸۹، شماره ۲۹، صفحات ۳۵-۵۴
|
|
|
عنوان فارسی |
سنجش مولفه های خدمت گزاری در مدیران سازمان های دولتی(مبتنی بر تئوری ارزشمند رهبری خدمتگزار) |
|
چکیده فارسی مقاله |
تئوری رهبری خدمت گزار، به عنوان یک الگوی ارزشمند رهبری و مدیریت در قرن حاضر به شمار می رود. برخورداری مدیران از ویژگی ها و خصایص خدمت گزاری می تواند به اعتماد سازمانی، رضایت و خشنودگی شغلی، رفتارهای شهروندی سازمانی، عملکرد، توانمند سازی، تعهد و وفاداری سازمانی و ایجاد نشاط در محیط کار منجر شود. در این مقاله سعی شده است با توجه به ادبیات تحقیق و ویژگی های ارائه شده توسط نویسندگان مختلف براساس نمونه ای شامل مدیران و کارکنان در سازمان های دولتی، ویژگی ها و مؤلفه های خدمت گزاری در مدیران بر مبنای تئوری ارزشمند رهبری خدمت گزار مورد سنجش و بررسی قرار گیرد. نتایج تحقیق نشان دهنده پائین بودن میانگین نمره ابزار اندازه گیری ویژگی های خدمت گزاری در مدیران و هم چنین وجود اختلاف میان ادراک مدیران و کارکنان در ویژگی های خدمت گزاری می باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمود حضرتی |
فرشته محمدی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9358_7bf47620958269b77d08d34f6e2dab05.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|