مطالعات پیشگیری از جرم، جلد ۱۳۸۹، شماره ۲۹، صفحات ۳۵-۵۴

عنوان فارسی سنجش مولفه های خدمت گزاری در مدیران سازمان های دولتی(مبتنی بر تئوری ارزشمند رهبری خدمتگزار)
چکیده فارسی مقاله تئوری رهبری خدمت گزار، به عنوان یک الگوی ارزشمند رهبری و مدیریت در قرن حاضر به شمار می رود. برخورداری مدیران از ویژگی ها و خصایص خدمت گزاری می تواند به اعتماد سازمانی، رضایت و خشنودگی شغلی، رفتارهای شهروندی سازمانی، عملکرد، توانمند سازی، تعهد و وفاداری سازمانی و ایجاد نشاط در محیط کار منجر شود. در این مقاله سعی شده است با توجه به ادبیات تحقیق و ویژگی های ارائه شده توسط نویسندگان مختلف براساس نمونه ای شامل مدیران و کارکنان در سازمان های دولتی، ویژگی ها و مؤلفه های خدمت گزاری در مدیران بر مبنای تئوری ارزشمند رهبری خدمت گزار مورد سنجش و بررسی قرار گیرد. نتایج تحقیق نشان دهنده پائین بودن میانگین نمره ابزار اندازه گیری ویژگی های خدمت گزاری در مدیران و هم چنین وجود اختلاف میان ادراک مدیران و کارکنان در ویژگی های خدمت گزاری می باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمود حضرتی |


فرشته محمدی |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9358_7bf47620958269b77d08d34f6e2dab05.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات