|
مطالعات پیشگیری از جرم، جلد ۱۳۹۰، شماره ۳۷، صفحات ۳۹-۶۶
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی جایگاه جعبه ی سیاه در مدیریت منابع انسانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
در دهه ی گذشته، تلاش های زیادی صورت پذیرفت تا نشان داده شود که مدیریت نیروی انسانی بر عملکرد سازمان تاثیر مثبت می گذارد. امادر بیش تر تحقیقاتی که تاثیر سیاست های مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی را سنجیده اند اثر نظام ها یا رویه های منفرد مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمان بررسی شده است. اصولاً، این تحقیقات مراحل میانه یا متغیرهای واسطه ای را که بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمان قرار دارند نادیده گرفته اند. موضوعی که لازم است در ادبیات مدیریت نیروی انسانی توضیح داده شود فرایندها و راه کار هایی است که به وسیله ی آن ها مدیر نیروی انسانی بر عملکرد سازمان تاثیر می گذارد. این فرایندها و راه کار ها عموماً تحت عنوان «جعبه ی سیاه» شناخته می شود. در این مقاله، مهم ترین تحقیقات صورت گرفته درباره ی جعبه ی سیاه بررسی خواهد شد. این مقاله با استفاده از مطالعه ی منابع کتابخانه ای، از جمله کتب و مقالات، تدوین شده است. در این مقاله، جعبه ی سیاه از شش دیدگاه الگوی پرسل(2003)، دیدگاه فاصله ی خروجی ها، دیدگاه مشاغل راهبردی، انعطاف پذیری نیروی انسانی، توجه به ارزش های مشترک و جو سازمانی و انگیزه ی داخلی کارکنان بررسی شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مدیریت منابع انسانی، عملکرد سازمان، جعبه ی سیاه، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علی عطافر |
بیتا یزدانی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9317_7f653c54469ef20c0a09cb00c0c13c6a.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|