|
مطالعات پیشگیری از جرم، جلد ۱۳۹۱، شماره ۴۰، صفحات ۱۲۹-۱۴۹
|
|
|
عنوان فارسی |
الگوی درهمتنیدۀ سازمان یادگیرنده با رویکرد راهبردی محکزنی در صنعت دانشمحور |
|
چکیده فارسی مقاله |
جهتگیری سازمانها در مواجهه با تغییرات سریع محیط باید به سمت بازار و یادگیری باشد. اعتقاد بر این است که سازمان یادگیرنده، نسبت به سازمانی که فاقد ویژگیهای یادگیرندگی هستند، امکان توسعه و حفظ رقابتپذیری بیشتری دارد. با وجود آنکه پژوهشهای متعددی اهمیت سازمان یادگیرنده و رابطۀ آن را با رقابتپذیری نشان داده است، تأثیرات محرز دانش توجه محققان را به سمت صنعت دانشمحور معطوف کرده است. در مؤسسات آموزش مداوم تایوان، که از مصادیق سازمانهای دانشمحور هستند، مدیریت تغییر از اهمیت بسیاری برخوردار است و در پاسخگویی همزمان به نیازهای متنوع، با وجود محدودیت منابع، نقش مهمی را ایفا کرده است. مرور ادبیات پژوهش حاکی از آن است که، با وجود توجه به روابط راهبردی و عملکرد سازمانی، نقش تأثیرات محیطی ناچیز انگاشته شده است. پژوهش حاضر در صدد طراحی چارچوب مفهومی سازمان یادگیرنده بر مبنای الگوی پراژگو و سوهال است، تا حلقۀ مفقودۀ روابط راهبرد- عملکرد- محیط را توصیف کند. به منظور محکزنی و سهولت ادراک رابطۀ سازمان یادگیرنده و نظام آموزش مداوم، الگوی درهمتنیدهای تحت عنوان «هرم سازمان یادگیرنده» معرفی شده است. سرانجام این طور نتیجهگیری شده است که سازمان یادگیرنده بهترین راه حل برای جبران نقصان برنامهریزی صنعت دانشمحور است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
شو- هسین لیائو |
ونگ-یونگ چانگ |
چی-چوان وو |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9270_fa8d5e2082400d0f9a1bd82d92cd5dc9.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|