|
مطالعات پیشگیری از جرم، جلد ۱۳۹۴، شماره ۵۲، صفحات ۸۵-۱۰۸
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی ده سال جایزه ملی کیفیت ایران به منظور اثربخشی مدیریت کیفیت نیروی انتظامی (مکنا) |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این مقاله، ضمن بررسی جایزه ملی کیفیت ایران و نقد و بررسی ابعاد و ویژگیهای آن، شاخصها و ویژگیهای این جایزه با جایزه مدیریت کیفیت نیروی انتظامی (طرح مکنا) مقایسه میشود. از طریق مصاحبه با مجریان جایزه ملی کیفیت و طرح مکنا، توزیع پرسشنامه بین سازمانهای برتر جایزه ملی کیفیت، تحلیل آن با استفاده از نرم افزار اس.پی.اس.اس. و رتبهبندی نقاط ضعف و قوت این جایزه با استفاده از تابع دبلیوکندال، به بیان نقاط ضعف و قوت طرح مکنا پرداخته شده است. به طور کلی اهم ارزشهای فعلی مکنا گستردگی و رشد سازمانهای شرکتکننده، تبادل موفق تجربیات سازمانهای شرکتکننده، توجه ویژه به معیارهای رفتاری، حمایت فرماندهان از طرح و وجود جوایز بخشی است. اهم پیشنهادهای داده شده شامل برگزاری ممیزیها به صورت گروهی، تلاش بیشتر در ارتقای بخشهای نتایج کارکنان و ارباب رجوع با توجه به انتظارات بیشتر الگو از کلانتریها در این معیارها، بهرهگیری بیشتر مکنا از نقاط قوت جایزه ملی کیفیت در سازمانها ــیعنی اولاً آشنایی کارکنان با خط مشی و اهداف ثانیاً شناسایی نقاط ضعف و قوت خود سازمان شرکتکنندهــ بررسی لزوم سختگیرانهتر شدن فرایند امتیازدهی یا بررسی اصلاح الگو در سالهای آتی و کاهش دیوانسالاریها و سهولت ارتباطات با سازمانها با راهاندازی پایگاه اینترنتی کاراست. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
بررسی ده سال جایزة ملی کیفیت ایران به منظور اثربخشی مدیریت کیفیت نیروی انتظامی (مکنا) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
در این مقاله، ضمن بررسی جایزة ملی کیفیت ایران و نقد و بررسی ابعاد و ویژگیهای آن، شاخصها و ویژگیهای این جایزه با جایزة مدیریت کیفیت نیروی انتظامی (طرح مکنا) مقایسه میشود. از طریق مصاحبه با مجریان جایزة ملی کیفیت و طرح مکنا، توزیع پرسشنامه بین سازمانهای برتر جایزة ملی کیفیت، تحلیل آن با استفاده از نرم افزار اس.پی.اس.اس. و رتبهبندی نقاط ضعف و قوت این جایزه با استفاده از تابع دبلیوکندال، به بیان نقاط ضعف و قوت طرح مکنا پرداخته شده است. به طور کلی اهم ارزشهای فعلی مکنا گستردگی و رشد سازمانهای شرکتکننده، تبادل موفق تجربیات سازمانهای شرکتکننده، توجه ویژه به معیارهای رفتاری، حمایت فرماندهان از طرح و وجود جوایز بخشی است. اهم پیشنهادهای داده شده شامل برگزاری ممیزیها به صورت گروهی، تلاش بیشتر در ارتقای بخشهای نتایج کارکنان و ارباب رجوع با توجه به انتظارات بیشتر الگو از کلانتریها در این معیارها، بهرهگیری بیشتر مکنا از نقاط قوت جایزة ملی کیفیت در سازمانها ــیعنی اولاً آشنایی کارکنان با خط مشی و اهداف ثانیاً شناسایی نقاط ضعف و قوت خود سازمان شرکتکنندهــ بررسی لزوم سختگیرانهتر شدن فرایند امتیازدهی یا بررسی اصلاح الگو در سالهای آتی و کاهش دیوانسالاریها و سهولت ارتباطات با سازمانها با راهاندازی پایگاه اینترنتی کاراست. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
امیر حسین صادق شیرازی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9556_ed033fa0fcb8675942685597c7abbfc8.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|