مطالعات پیشگیری از جرم، جلد ۱۳۹۴، شماره ۵۲، صفحات ۱۱-۳۰

عنوان فارسی ویژگی‌های مورد نیاز مدیران ناجا به منظور تعالی سازمانی و رتبه‌بندی ویژگی‌ها با استفاده از روش تاپسیس
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش رتبه‌بندی تأثیر ویژگی‌های مورد نیاز مدیران بر مدیریت کیفیت و معیارهای تعالی سازمانی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و طراحی و عرضه الگوی مورد نیاز برای آن است. این پژوهش از بُعد هدفْ کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها پیمایشی است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه محقق‌ساخته است؛ برای تأیید اعتبار آن از روش محتوایی با بهره‌مندی از نظر استادان مدیریت و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقدار آن 86/0 برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از نرم‌افزار آماری اس.پی.اس.اس. در دو سطح توصیفی و استنباطی استفاده شد. در سطح آمار توصیفی، از فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، واریانس و انحراف معیار استفاده شده است. در سطح آمار استنباطی، نظر به اینکه استفاده از آزمون پارامتریک مستلزم اطمینان از نرمال بودن توزیع داده‌هاست، ابتدا آزمون اجرا شد و پس از آن برای تجزیه و تحلیل داده‌ها با توجه به مؤلفه‌های بررسی‌شده از آزمون‌ تی تک نمونه‌ای و برای رتبه‌بندی ویژگی‌های مدیران از روش تاپسیس استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد که همه ویژگی‌های مدیران (مدیریتی، شخصیتی، رفتاری، ارزشی و بینشی) بر مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مؤثر است. همچنین در رتبه‌بندی این عوامل با استفاده از روش تاپسیس مشخص شد که ویژگی‌های «ارزشی و بینشی» بیشترین و ویژگی‌های «رفتاری» کمترین تأثیر را در مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی ناجا دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله هدف از این پژوهش رتبه‌بندی تأثیر ویژگی‌های مورد نیاز مدیران بر مدیریت کیفیت و معیارهای تعالی سازمانی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و طراحی و عرضة الگوی مورد نیاز برای آن است. این پژوهش از بُعد هدفْ کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها پیمایشی است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامة محقق‌ساخته است؛ برای تأیید اعتبار آن از روش محتوایی با بهره‌مندی از نظر استادان مدیریت و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقدار آن 86/0 برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از نرم‌افزار آماری اس.پی.اس.اس. در دو سطح توصیفی و استنباطی استفاده شد. در سطح آمار توصیفی، از فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، واریانس و انحراف معیار استفاده شده است. در سطح آمار استنباطی، نظر به اینکه استفاده از آزمون پارامتریک مستلزم اطمینان از نرمال بودن توزیع داده‌هاست، ابتدا آزمون اجرا شد و پس از آن برای تجزیه و تحلیل داده‌ها با توجه به مؤلفه‌های بررسی‌شده از آزمون‌ تی تک نمونه‌ای و برای رتبه‌بندی ویژگی‌های مدیران از روش تاپسیس استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد که همة ویژگی‌های مدیران (مدیریتی، شخصیتی، رفتاری، ارزشی و بینشی) بر مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مؤثر است. همچنین در رتبه‌بندی این عوامل با استفاده از روش تاپسیس مشخص شد که ویژگی‌های «ارزشی و بینشی» بیشترین و ویژگی‌های «رفتاری» کمترین تأثیر را در مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی ناجا دارد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدعلی عامری |
شاغل رسمی


نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9552_e692e449418baf02ebe6fbd0d713824b.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات