مطالعات پیشگیری از جرم، جلد ۱۳۹۴، شماره ۵۳، صفحات ۵۳-۶۹

عنوان فارسی سنجش میزان رضایتمندی ارباب‌رجوع از عملکرد ناجا (نمونه‌پژوهی شهرستان ایلام)
چکیده فارسی مقاله در نظام مدیریت جدید توجه به جلب رضایت خدمت‌گیرندگان یکی از جهت‌گیری‌های اصلی است و از آن به مثابه یکی از عوامل مؤثر بر تعالی و پیشرفت در سازمان‌های موفق یاد می‌شود. بدون شک، بررسی عملکرد نیروی انتظامی ــ‌که سازمانی جامعه‌محور است‌ــ برای بهبود کیفیت خدماتش از حیث مدیریتی بسیار مهم است. گستردگی مأموریت‌های واگذار شده به نیروی انتظامی و افزایش و پیچیدگی جرایم از یک سو و افزایش انتظارات جامعه، از سوی دیگر، موجب توجه اساسی به ارزیابی عملکرد این سازمان شده است. نتیجه انجام دادن وظایف و رسالت سازمانی مبنایی برای برنامه‌ریزی به منظور بهبود کیفیت و عملکرد و تعالی سازمان در پدیده‌ای به نام عملکرد سازمانی جست‌وجو می‌شود. از این رو در این تحقیق وضعیت عملکرد نیروی انتظامی شهرستان ایلام از طریق سنجش میزان رضایتمندی ارباب‌رجوع از کلانتری‌های شهرستان ایلام، که طرح مدیریت کیفیت (مکنا) در آن‌ها اجرا شده، بررسی شده است. برای این منظور پژوهش حاضر به روش پیمایشی و با بهره‌گیری از پرسش‌نامه‌ای که نگارندگان تنظیم کرده‌اند و شامل 21 سؤال درباره رضایتمندی ارباب‌رجوع از خدمات این سازمان است صورت گرفته است. یافته‌های این پژوهش حکایت از آن دارد که، در مجموع، میزان رضایتمندی ارباب‌رجوع از عملکرد سازمان در کلانتری‌های شهرستان ایلام در حدود 3/78 بوده است که درصدی نسبتاً مطلوب است. در ادامه مقاله نیز پیشنهادهایی به منظور بهبود هرچه بیشتر عملکرد و تعالی سازمانی ناجا داده شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله در نظام مدیریت جدید توجه به جلب رضایت خدمت‌گیرندگان یکی از جهت‌گیری‌های اصلی است و از آن به مثابه یکی از عوامل مؤثر بر تعالی و پیشرفت در سازمان‌های موفق یاد می‌شود. بدون شک، بررسی عملکرد نیروی انتظامی ــ‌که سازمانی جامعه‌محور است‌ــ برای بهبود کیفیت خدماتش از حیث مدیریتی بسیار مهم است. گستردگی مأموریت‌های واگذار شده به نیروی انتظامی و افزایش و پیچیدگی جرایم از یک سو و افزایش انتظارات جامعه، از سوی دیگر، موجب توجه اساسی به ارزیابی عملکرد این سازمان شده است. نتیجة انجام دادن وظایف و رسالت سازمانی مبنایی برای برنامه‌ریزی به منظور بهبود کیفیت و عملکرد و تعالی سازمان در پدیده‌ای به نام عملکرد سازمانی جست‌وجو می‌شود. از این رو در این تحقیق وضعیت عملکرد نیروی انتظامی شهرستان ایلام از طریق سنجش میزان رضایتمندی ارباب‌رجوع از کلانتری‌های شهرستان ایلام، که طرح مدیریت کیفیت (مکنا) در آن‌ها اجرا شده، بررسی شده است. برای این منظور پژوهش حاضر به روش پیمایشی و با بهره‌گیری از پرسش‌نامه‌ای که نگارندگان تنظیم کرده‌اند و شامل 21 سؤال دربارة رضایتمندی ارباب‌رجوع از خدمات این سازمان است صورت گرفته است. یافته‌های این پژوهش حکایت از آن دارد که، در مجموع، میزان رضایتمندی ارباب‌رجوع از عملکرد سازمان در کلانتری‌های شهرستان ایلام در حدود 3/78 بوده است که درصدی نسبتاً مطلوب است. در ادامة مقاله نیز پیشنهادهایی به منظور بهبود هرچه بیشتر عملکرد و تعالی سازمانی ناجا داده شده است.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عزت الله لطفی |


محمد سعید یاری |
معاون طرح، برنامه و بودجه فا استان ایلام


نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9561_ec81b9df44141f5c640b59a45f4ebbc3.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات