مطالعات پیشگیری از جرم، جلد ۱۳۹۵، شماره ۵۸، صفحات ۱۳۵-۱۷۴

عنوان فارسی مدیریت عملکرد در مؤسسات پلیس: چارچوب نظری
چکیده فارسی مقاله هدف از نگارش این مقاله تعریف ساختاری نظام‌مند است که به فعالان پلیس کمک می‌کند مدیریت عملکرد را ایجاد و به روش‌هایی فنی و عقلانی‌تر تحلیل کنند. این طرح بر اساس یکی از روش‌های گولد موسوم به پژوهشگر میدانی همراه کامل صورت گرفته است. یافته‌ها دلالت دارد که الگوی مدیریت عملکرد از الگوی فرماندهی و کنترل سنتی عقلانی‌تر است و ممکن است یکپارچگی در مدیریت پلیس را افزایش دهد. این الگو از طریق جمع‌آوری نظام‌مند و گزارش از جریان داده‌ها برای سنجش عملکرد، به جای تکیه بر اطاعت کورکورانه، به دست می‌آید. این الگو محدود است؛ زیرا کیفیت‌های ملموس مهم عملکرد را در نظر نگرفته است (نگرش، اقدامات، داوری‌ها)؛ در دستان مدیران خودرأی می‌تواند ناعادلانه باشد و بیش از حل مشکلات، دشواری به وجود آورد. ممکن است قوه تشخیص مأمور را محدود کند و به مثابه ابزار یادگیری توصیه نشده است. شاخص‌های عملکردی در معرض اشتباهات و خطاهای سنجش هستند. بیشتر مؤسسات پلیس تاکنون عناصر لازم داده را برای اجرای الگو مدیریت عملکردی دریافت کرده‌اند. سیاست‌گذاران، خط‌مشی‌گذاران و مدیران اجرایی پلیس می‌توانند از این الگو استفاده کنند و دقیقاً بسنجند که مؤسسات پلیس و برنامه‌های فردی چگونه عمل می‌کنند. نتیجه این مقاله فرصت‌هایی را برای فعالان پلیس فراهم می‌آورد تا فرایندهای جدید مدیریت را برای بهبود پاسخ‌گویی و عملکرد بپذیرند. چارچوب فرایند مدیریت همگانی می‌تواند در هر مؤسسه پلیس با هر اندازه‌ای و یا در هر برنامه پلیسی به کار گرفته شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پلیس، مدیریت عملکرد، سنجش عملکرد،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله هدف از نگارش این مقاله تعریف ساختاری نظام‌مند است که به فعالان پلیس کمک می‌کند مدیریت عملکرد را ایجاد و به روش‌هایی فنی و عقلانی‌تر تحلیل کنند. این طرح بر اساس یکی از روش‌های گولد موسوم به پژوهشگر میدانی همراه کامل صورت گرفته است. یافته‌ها دلالت دارد که الگوی مدیریت عملکرد از الگوی فرماندهی و کنترل سنتی عقلانی‌تر است و ممکن است یکپارچگی در مدیریت پلیس را افزایش دهد. این الگو از طریق جمع‌آوری نظام‌مند و گزارش از جریان داده‌ها برای سنجش عملکرد، به جای تکیه بر اطاعت کورکورانه، به دست می‌آید. این الگو محدود است؛ زیرا کیفیت‌های ملموس مهم عملکرد را در نظر نگرفته است (نگرش، اقدامات، داوری‌ها)؛ در دستان مدیران خودرأی می‌تواند ناعادلانه باشد و بیش از حل مشکلات، دشواری به وجود آورد. ممکن است قوة تشخیص مأمور را محدود کند و به مثابه ابزار یادگیری توصیه نشده است. شاخص‌های عملکردی در معرض اشتباهات و خطاهای سنجش هستند. بیشتر مؤسسات پلیس تاکنون عناصر لازم داده را برای اجرای الگو مدیریت عملکردی دریافت کرده‌اند. سیاست‌گذاران، خط‌مشی‌گذاران و مدیران اجرایی پلیس می‌توانند از این الگو استفاده کنند و دقیقاً بسنجند که مؤسسات پلیس و برنامه‌های فردی چگونه عمل می‌کنند. نتیجة این مقاله فرصت‌هایی را برای فعالان پلیس فراهم می‌آورد تا فرایندهای جدید مدیریت را برای بهبود پاسخ‌گویی و عملکرد بپذیرند. چارچوب فرایند مدیریت همگانی می‌تواند در هر مؤسسة پلیس با هر اندازه‌ای و یا در هر برنامة پلیسی به کار گرفته شود.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله پلیس, مدیریت عملکرد, سنجش عملکرد

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9598_a1ce1ec9b549e53440b9f7b0faa0fdbb.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات