|
مطالعات پیشگیری از جرم، جلد ۱۳۹۶، شماره ۶۱، صفحات ۱۳۵-۱۶۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تحلیلی بر پیشآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از تکنیکهای تاپسیس فازی و دیمتل فازی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل پیشآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از تکنیکهای تاپسیس فازی و دیمتل فازی است. در این تحقیق ابتدا از طریق مطالعه ادبیات پژوهش و نظرسنجی از خبرگان، پیشآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری شناسایی شدند. در ادامه، با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی به اولویتبندی پیشآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته شد. جامعه این تحقیق را 10 تن از کارشناسان بانک قوامین و اساتید دانشگاه آشنا و صاحبنظر با موضوع مورد مطالعه پژوهش تشکیل میدهند. در ادامه، با استفاده از تکنیک دیمتل فازی، اثرگذاری و تأثیرپذیری پیشآیندها مورد بررسی و تحلیلهای موشکافانه قرار گرفت. با توجه به نتایج بهدستآمده میتوان بیان کرد که دادهکاوی اطلاعات مربوط به مشتریان و اربابرجوعان، از لحاظ اولویتبندی، رتبه نخست را به دست آورد. همچنین، گسترش میزان استفاده از فناوری اطلاعات مهمترین علت (تأثیرگذارترین شاخص) و ایجاد استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری (خلق ارزش) مهمترین معلول (تأثیرپذیرترین شاخص) در نظر گرفته میشوند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
عباس شول | استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه ولیعصر (عج)، رفسنجان، ایران
علی سیاح پور | دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه ولیعصر (عج)، رفسنجان، ایران
محمد حسین آزادی | دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه ولیعصر (عج)، رفسنجان، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_18686_ad21c7be352007922865988d43197f30.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|