مطالعات پژوهشی راهور، جلد ۱۳۹۱، شماره ۴۰، صفحات ۱۱۳-۱۲۸

عنوان فارسی مدیریت بحران‌های اجتماعی (اغتصاب، تظاهرات اعتراض‌آمیز و ...) با رویکرد پلیس جامعه‌محور
چکیده فارسی مقاله بحران‌های اجتماعی (اعتصاب، تظاهرات اعتراض‌آمیز و ...) یکی از مظاهر و نمود‌های بحران‌هاست و مدیران بحران برای حفظ نظم و تأمین امنیت عمومی از ابزارها و رویکردهای مؤثری بهره می‌برند. در این میان نیروهای انتظامی و پلیس، به مثابه اصلی‌ترین نهاد نظام‌بخش، در چنین شرایطی ــ‌با هدف اصلی بازگرداندن نظم و امنیت به جامعه و کنترل بحران‌ــ حضور می‌یابند. ابهامی که در مواردی مانند اعتصاب و یا تظاهرات اعتراض‌آمیز مطرح است نوع برخورد و مواجهۀ پلیس در رویکرد جامعه‌محوری با معترضان و اعتصاب‌کنندگان است؛ تا جایی که عده‌ای این مورد را ضعف نظریۀ پلیس جامعه‌محور می‌دانند. بر این اساس در این مقاله، با هدف تدوین الگوی مدیریت پلیس جامعه‌محور در بحران‌های اجتماعی (اعتصاب، تظاهرات اعتراض‌آمیز و ...)، الگویی سه‌مرحله‌ای ارائه شد که عبارت است از: 1- مرحلۀ پیشگیری از وقوع بحران 2- مرحلۀ کنترل و مدیریت بحران با روش‌های مسالمت‌آمیز 3- مرحلۀ کنترل بحران با روش‌های قهری.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی محمد احمدوند |


حمیدرضا اشراق |


علی کریمی خوزانی |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9269_043e87c7777a0d98ab2ee0b69bc3fc78.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات