|
مطالعات تاریخ انتظامی، جلد ۱۳۸۳، شماره ۳، صفحات ۸۷-۱۰۲
|
|
|
عنوان فارسی |
یادگیری و تغییر رفتار در سازمان |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این مقاله یادگیری و یادگیری سازمانی از جنبههای متعدد مورد بررسی قرار گرفته بدین معنی که یادگیری سازمانی از یادگیری اعضای سازمان ناشی میشود و یادگیری فردی یا سازمانی مانند پلی گذشته را به حال و حال را به آینده متصل میکند، یادگیری سازمانی بر پایه یادگیری فردی استوار است که با انتقال به بقیه اعضای سازمان در سیاستهای سازمانی، خطمشها، هنجارهای فرهنگی، و قواعد سازمانی تجسم مییابد. درادامه به سازمان یادگیرنده اشاره شده است که فرایند یادگیری هنگامی تحقق مییابد که تغییری در رفتار و عملکرد افراد مشاهده شود. از این رو تغییر در ادراک، نحوه تفکر، به خاطر سپردن و تشخیص افراد هم در دایره آثار یادگیری قرار میگیرد و همچنین مدیریت در سازمانهای یادگیرنده به طور واقعی چگونه انجام میشود ویژگیهای مهم سازمانهای یادگیرنده، تعاریف تغییر رفتار و ویژگیهای آن و همچنین پاسخ به این سئوال که چگونه از تغییرات برای تحقق اهداف سازمان بهره بگیریم در این مقاله آمده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
غلامرضا غیاثوند |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9513_0f5e8ec169c373afb1f75fab355eccf1.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|