|
مطالعات تاریخ انتظامی، جلد ۱۳۹۱، شماره ۴۰، صفحات ۷۱-۸۹
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی وضعیت مؤلفههای مدیریت دانش در پلیس جمهوری اسلامی ایران |
|
چکیده فارسی مقاله |
وابستگی سازمانها به دانش به گونهای شده است که نامگذاری این دوره به «عصر دانش» خیلی عجیب به نظر نمیرسد. مدیریت دانش را میتوان روشی پیچیده به منظور مدیریت دانایی و داراییهای دانشی به شمار آورد. نیروی انتظامی، به منظور تأمین نظم و امنیت عمومی، باید بهرهگیری از دانش کارکنان را در اولویت کاری خود قرار دهد؛ زیرا در عصر کنونی تحقق اهداف و مأموریتهای پلیس بدون اتکا به دانش مسیر نخواهد بود. از این رو بهرهمندی پلیس از دانش و بهکارگیری مناسب آن میتواند نقش مهمی در تحقق اهداف و عملکرد مطلوب ایفا کند. این مقاله، با هدف سنجش وضعیت مؤلفههای مدیریت دانش شامل خلق، نگهداری، تسهیم و کاربرد دانش در پلیس، صورت گرفته است. این پژوهش از نوع پیمایشی است و در تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای تی (t) تکنمونهای و آزمون تحلیل فریدمن استفاده شده است. بدین منظور، اطلاعات لازم به وسیلۀ پرسشنامه از نمونهای متشکل از 110 نفر از فرماندهان و کارشناسان ستادی در کل کشور جمعآوری شد. نتایج تحقیق نشاندهندۀ این است که مؤلفههای خلق و نگهداری دانش در پلیس از حد متوسط بالاتر است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ولی قاسمی |
سید حسین حسینی |
محمود حضرتی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9267_41f5a84c1ee36ad5158d6cfd6dbcda2c.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|