|
مطالعات تاریخ انتظامی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۵۰، صفحات ۶۱-۸۲
|
|
|
عنوان فارسی |
عوامل کلیدی موفقیت در تعالی سازمانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
برای حرکت به سمت پیشرفت و تعالی باید به دانش فردا مجهز شد. الگوهای تعالی سازمانی ابزارهایی قوی و چارچوبی برای سنجش و اندازهگیری میزان کارایی نظامها و فرایندهاست. در این مقاله سعی بر آن است که، با معرفی الگوهای تعالی سازمانی و مروری بر ادبیات مرتبط با آنها، عوامل کلیدی موفقیت در اجرای این الگوها شناسایی و اولویتبندی شود و بدین طریق به نیروی پلیس در تحقق اهداف و رسالتهایش یاری رسانده شود. در این تحقیق، نویسندگان با استفاده از پژوهشهای میدانی و با استفاده از دادههای ثانویه (اطلاعات کتابخانهای از جمله مطالعه و بررسی کتب، نشریات و مقالات داخلی و خارجی و جستوجو در پایگاههای اطلاعرسانی) اطلاعات را جمعآوری و تحقیقی توصیفی عرضه کردهاند. نتایج حاصل از این تحقیقات در جدولی گردآوری شده و نهایتاً، برای اولویتبندی این عوامل، جدول حاصل به صورت پرسشنامه برای نظرسنجی در اختیار افسران پلیس قرار داده شده است. سپس با استفاده از محاسبه ضریب تغییرات (CV) عواملْ تحلیل و اولویتبندی شده است. آنچه حاصل شد این است که، برای اجرای موفق الگوهای تعالی سازمانی، توجه به نُه حوزه اصلی مهم است، که عبارت است از: مدیریت، کارکنان، تأمینکنندگان، مشتریان، راهبرد، فرایند، ساختار، فرهنگ و فناوری سازمان. هر یک از این ابعاد نیز زیرعوامل خاص خود را دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
برای حرکت به سمت پیشرفت و تعالی باید به دانش فردا مجهز شد. الگوهای تعالی سازمانی ابزارهایی قوی و چارچوبی برای سنجش و اندازهگیری میزان کارایی نظامها و فرایندهاست. در این مقاله سعی بر آن است که، با معرفی الگوهای تعالی سازمانی و مروری بر ادبیات مرتبط با آنها، عوامل کلیدی موفقیت در اجرای این الگوها شناسایی و اولویتبندی شود و بدین طریق به نیروی پلیس در تحقق اهداف و رسالتهایش یاری رسانده شود. در این تحقیق، نویسندگان با استفاده از پژوهشهای میدانی و با استفاده از دادههای ثانویه (اطلاعات کتابخانهای از جمله مطالعه و بررسی کتب، نشریات و مقالات داخلی و خارجی و جستوجو در پایگاههای اطلاعرسانی) اطلاعات را جمعآوری و تحقیقی توصیفی عرضه کردهاند. نتایج حاصل از این تحقیقات در جدولی گردآوری شده و نهایتاً، برای اولویتبندی این عوامل، جدول حاصل به صورت پرسشنامه برای نظرسنجی در اختیار افسران پلیس قرار داده شده است. سپس با استفاده از محاسبة ضریب تغییرات (CV) عواملْ تحلیل و اولویتبندی شده است. آنچه حاصل شد این است که، برای اجرای موفق الگوهای تعالی سازمانی، توجه به نُه حوزة اصلی مهم است، که عبارت است از: مدیریت، کارکنان، تأمینکنندگان، مشتریان، راهبرد، فرایند، ساختار، فرهنگ و فناوری سازمان. هر یک از این ابعاد نیز زیرعوامل خاص خود را دارد. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ربابه قدرتی |
بختیار استادی |
علی حسینزاده کاشان |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9535_fa8e4803688fe77ca606add32983f4ca.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|