|
مطالعات تاریخ انتظامی، جلد ۱۳۹۵، شماره ۵۷، صفحات ۱۱-۲۲
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزیابی گرایش به تعالی سازمانی درنیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه هر سازمانی که تعالی سرمایه انسانی و مدیریتی خود را با تقویت انگیزه و ایمان طراحی و اجرا کند میتواند در کار خود موفق باشد. بدین منظوردر این پژوهش با هدف ارزیابی میزان گرایش به تعالی سازمانی به بررسی میزان گرایش کارکنان نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری به تعالی سازمانی پرداختهایم.طرح این پژوهش توصیفی است و به روش پیمایشی و با هدفی کاربردیصورت گرفته است. جامعه آماری تحقیق را کارکنان نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل میدهد که از میان آنها 120نفر از کارکنان به روش نمونهگیری طبقهای انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز نیز از طریق پرسشنامه تعالی سازمانی،که درستی و پایاییآنبه روش آلفای کرونباخ محاسبه شدهو مورد تأیید متخصصان قرار گرفته،گردآوری شده است.برای تجزیه و تحلیل دادهها، در سطح توصیفی از جداول فراوانی و در سطح استنباطی از آزمون تیو نرم افزار اس.پی.اس.اس.استفاده گردید. بر اساس یافتههای این پژوهش میزان گرایش و برخورداری کارکناننیروی انتظامی از مؤلفههایتعالی سازمانی بوده است که بر اساس نتایج این پژوهش بیشتر از میانگین متوسط به دست آمد. همچنین مؤلفههای تعصب به عمل، توجه به نیازهای مشتریان و ذینفعان، استقلال و کارآفرینی سازمانی، افزایش بهرهوری با استفاده از کارکنان وارزشهای مشترک در گرایش کارکنان به تعالی سازمانی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری بیشتر از میانگین متوسط گزارش شده است.ولی مؤلفههای مزیت رقابتی، ساختارهای ساده و انعطافپذیری ازمیانگین متوسط کمتر است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
گرایش، تعالی سازمانی، نیروی انتظامی، چهارمحال و بختیاری، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
امروزه هر سازمانی که تعالی سرمایة انسانی و مدیریتی خود را با تقویت انگیزه و ایمان طراحی و اجرا کند میتواند در کار خود موفق باشد. بدین منظوردر این پژوهش با هدف ارزیابی میزان گرایش به تعالی سازمانی به بررسی میزان گرایش کارکنان نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری به تعالی سازمانی پرداختهایم.طرح این پژوهش توصیفی است و به روش پیمایشی و با هدفی کاربردیصورت گرفته است. جامعة آماری تحقیق را کارکنان نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل میدهد که از میان آنها 120نفر از کارکنان به روش نمونهگیری طبقهای انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز نیز از طریق پرسشنامة تعالی سازمانی،که درستی و پایاییآنبه روش آلفای کرونباخ محاسبه شدهو مورد تأیید متخصصان قرار گرفته،گردآوری شده است.برای تجزیه و تحلیل دادهها، در سطح توصیفی از جداول فراوانی و در سطح استنباطی از آزمون تیو نرم افزار اس.پی.اس.اس.استفاده گردید. بر اساس یافتههای این پژوهش میزان گرایش و برخورداری کارکناننیروی انتظامی از مؤلفههایتعالی سازمانی بوده است که بر اساس نتایج این پژوهش بیشتر از میانگین متوسط به دست آمد. همچنین مؤلفههای تعصب به عمل، توجه به نیازهای مشتریان و ذینفعان، استقلال و کارآفرینی سازمانی، افزایش بهرهوری با استفاده از کارکنان وارزشهای مشترک در گرایش کارکنان به تعالی سازمانی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری بیشتر از میانگین متوسط گزارش شده است.ولی مؤلفههای مزیت رقابتی، ساختارهای ساده و انعطافپذیری ازمیانگین متوسط کمتر است. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حجت الله مرادی پردنجانی | مربی و عضو هیأت علمی گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد واحد شهرکرد
نگین تقی پور | دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و عضو پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9587_ac6be7e828653c781fddd177213d2877.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|