مطالعات امنیت اجتماعی، جلد ۱۳۸۶، شماره ۱۳، صفحات ۶۱-۷۳

عنوان فارسی هوشمندی کسب و کار و موانع مدیریت اطلاعات
چکیده فارسی مقاله همانطور که داده ها در سازمان افزایش می یابد، سازمان ها نیاز دارند که چگونگی استفاده مناسب از دارائی های اطلاعاتی را مد نظر قرار دهند، به این قابلیت سازمانی، هوشمندی اطلاعاتی نیز می گویند. در این مقاله، براساس داده های خاص مدیریت اطلاعات، داده های تحقیقات در بازار و مبتنی بر مصاحبه های انجام شده از تحقیقات در بازار بعلاوه بخش های اجرایی هوشمندی کسب وکار، در مورد برخی از موانع کلیدی که از استخراج ارزش اطلاعات جلوگیری می کنند، بحث می شود. سه نوع اساسی از موانع هوشمندی اطلاعاتی را شناسایی و در مورد ویژگی های هر یک بحث کرده و راه کارهایی برای مقابله با آنها ارائه می شود. پیام اصلی این کار آن است که در حوزه مدیریت اطلاعات، مدیران علاوه بر تجربه های تکنولوژی اطلاعات گذشته مانند اقدام های هوشمندی کسب وکار (BI) و مدیریت دانش (KM) می توانند از تحقیقات در بازار درکنار اصول علم تصمیم گیری یادگیری داشته باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا سروش |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9470_e7b05901f5cf15eecf81edfb15b662ac.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات