|
مطالعات امنیت اجتماعی، جلد ۱۳۹۴، شماره ۵۴، صفحات ۵۰-۶۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی میزان رضایتمندی کارکنان تحت پوشش بیمه بر اساس الگوی سروکوال (نمونهپژوهی: مؤسسه بیمه وابسته به نیروهای مسلح) |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه با توجه به نگرانیهای روزافزون کارکنان درباره شرایط زندگی و آینده شغلی و رابطه تنگاتنگ رضایت شغلی کارکنان با رضایتمندی مشتریان سازمان، عرضه خدمات بیمهای مناسب توسط سازمانها به اصلی اساسی تبدیل شده است. از این رو، در این پژوهش درصدد بررسی میزان رضایتمندی کارکنان نیروهای مسلح از کیفیت خدمات یکی از مؤسسات بیمهای وابسته و تحلیل ادراکات و انتظارات بیمهشدگان هستیم. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و، به لحاظ ماهیت و روش، توصیفی-تحلیلی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری، شامل همه بیمهشدگان سازمانی وابسته به نیروهای مسلح با جامعه آماری سه هزار نفر و حجم نمونه 190 نفر است. ابزار سنجش پرسشنامه استاندارد سروکوال است که روایی و پایایی آن قبلاً از طریق تحقیقات مشابه دیگر تأیید شده است. از تحلیلهای اکتشافی در جهت توصیف ویژگیهای آزمونشوندگان و سؤالهای پرسشنامه و از آزمون آماری تی جفتی به منظور تحلیل استنباطی با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس. استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد میان ادراکات و انتظارات بیمهشدگان از خدمات عرضه شده به آنان اختلافی بسیار وجود دارد. از این رو مؤسسه مذکور نتوانسته است انتظارات مشتریان خود را در حدی مطلوب برآورده نماید. نتایج تحقیق نشان میدهد میزان رضایت کارکنان بیمه شده از مؤسسه مورد نظر در ابعاد ملموس بودن، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، اعتمادپذیری و همدلی کمتر از حد انتظار بیمهشدگان است و شرایط موجود رضایت آنان را در پی ندارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
بررسی میزان رضایتمندی کارکنان تحت پوشش بیمه بر اساس الگوی سروکوال (نمونهپژوهی: مؤسسة بیمة وابسته به نیروهای مسلح) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
امروزه با توجه به نگرانیهای روزافزون کارکنان دربارة شرایط زندگی و آیندة شغلی و رابطة تنگاتنگ رضایت شغلی کارکنان با رضایتمندی مشتریان سازمان، عرضة خدمات بیمهای مناسب توسط سازمانها به اصلی اساسی تبدیل شده است. از این رو، در این پژوهش درصدد بررسی میزان رضایتمندی کارکنان نیروهای مسلح از کیفیت خدمات یکی از مؤسسات بیمهای وابسته و تحلیل ادراکات و انتظارات بیمهشدگان هستیم. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و، به لحاظ ماهیت و روش، توصیفی-تحلیلی از نوع پیمایشی است. جامعة آماری، شامل همة بیمهشدگان سازمانی وابسته به نیروهای مسلح با جامعة آماری سه هزار نفر و حجم نمونة 190 نفر است. ابزار سنجش پرسشنامة استاندارد سروکوال است که روایی و پایایی آن قبلاً از طریق تحقیقات مشابه دیگر تأیید شده است. از تحلیلهای اکتشافی در جهت توصیف ویژگیهای آزمونشوندگان و سؤالهای پرسشنامه و از آزمون آماری تی جفتی به منظور تحلیل استنباطی با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس. استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد میان ادراکات و انتظارات بیمهشدگان از خدمات عرضه شده به آنان اختلافی بسیار وجود دارد. از این رو مؤسسة مذکور نتوانسته است انتظارات مشتریان خود را در حدی مطلوب برآورده نماید. نتایج تحقیق نشان میدهد میزان رضایت کارکنان بیمه شده از مؤسسة مورد نظر در ابعاد ملموس بودن، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، اعتمادپذیری و همدلی کمتر از حد انتظار بیمهشدگان است و شرایط موجود رضایت آنان را در پی ندارد. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمد جعفری |
مجید سلطانی | کادر ناجا
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9568_139e3cec807ceecbc75556f64a19454f.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|