این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
توسعه سازمانی پلیس
، جلد ۱۳۸۸، شماره ۲۷، صفحات ۷-۳۲
عنوان فارسی
شناسایی ویژگی های کارکنان کلیدی و تدوین الگوی مدیریتی با استفاده از تئوری مفهوم سازی بنیادی
چکیده فارسی مقاله
هدف این تحقیق شکل دهی به یک تئوری در خصوص کارکنان کلیدی سازمان با رویکرد استقرایی و با استفاده از راهبرد مفهوم سازی بنیادی است. داده های تحقیق حاصل مصاحبه با مدیران سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر و شرکت های تابعه می باشد. پدیده و سوال اصلی تحقیق، شناخت ویژگی کارکنان کلیدی در سازمان و سیاست های مقتضی منابع انسانی برای مدیریت آن ها است. براساس داده های تحقیق، ویژگی های کارکنان کلیدی را می توان در چهار مقوله شخصیتی، مدیریتی، رهبری و شغلی تقسیم بندی کرد. سیاست ها و اعمال منابع انسانی مقتضی نیز در پنج حوزه منابع انسانی شامل جذب و گزینش، توسعه و آموزش، مدیریت عملکرد، جبران خدمت و پاداش و روابط کارکنان دسته بندی کرد. البته برای اتخاذ این سیاست ها نیازمند الزامات و زیرساخت های سخت (همچون برنامه مدون، سیستم ها و فرایندهاو ساختارهای مناسب) و نرم (هم چون مهارت ها و فرهنگ سازمانی) است. در نهایت بهره وری سازمان افزایش یافته و خواهد توانست به مزیت رقابتی پایدار دست یابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کارکنان کلیدی، وظایف مدیریت منابع انسانی، مفهوم سازی بنیادی، کدگذاری باز، محوری و انتخابی،
عنوان انگلیسی
شناسایی ویژگی های کارکنان کلیدی و تدوین الگوی مدیریتی با استفاده از تئوری مفهوم سازی بنیادی
چکیده انگلیسی مقاله
هدف این تحقیق شکل دهی به یک تئوری در خصوص کارکنان کلیدی سازمان با رویکرد استقرایی و با استفاده از راهبرد مفهوم سازی بنیادی است. داده های تحقیق حاصل مصاحبه با مدیران سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر و شرکت های تابعه می باشد. پدیده و سوال اصلی تحقیق، شناخت ویژگی کارکنان کلیدی در سازمان و سیاست های مقتضی منابع انسانی برای مدیریت آن ها است. براساس داده های تحقیق، ویژگی های کارکنان کلیدی را می توان در چهار مقوله شخصیتی، مدیریتی، رهبری و شغلی تقسیم بندی کرد. سیاست ها و اعمال منابع انسانی مقتضی نیز در پنج حوزه منابع انسانی شامل جذب و گزینش، توسعه و آموزش، مدیریت عملکرد، جبران خدمت و پاداش و روابط کارکنان دسته بندی کرد. البته برای اتخاذ این سیاست ها نیازمند الزامات و زیرساخت های سخت (همچون برنامه مدون، سیستم ها و فرایندهاو ساختارهای مناسب) و نرم (هم چون مهارت ها و فرهنگ سازمانی) است. در نهایت بهره وری سازمان افزایش یافته و خواهد توانست به مزیت رقابتی پایدار دست یابد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کارکنان کلیدی, وظایف مدیریت منابع انسانی, مفهوم سازی بنیادی, کدگذاری باز, محوری و انتخابی
نویسندگان مقاله
علی عطافر |
مسلم صالحی |
علی آقا رفیعی |
سعید حسینی پور |
نشانی اینترنتی
http://pod1.jrl.police.ir/article_9392_0ae258210ce0eb7811e3dfbecea18cf9.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات