توسعه سازمانی پلیس، جلد ۱۳۹۰، شماره ۳۷، صفحات ۹۵-۱۱۷

عنوان فارسی بررسی خودکارآمدی نیروی انسانی در سازمان ها و ارائه ی الگوی مفهومی برای سنجش آن
چکیده فارسی مقاله خودکارآمدی از مفاهیم مهم در حوزه ی مدیریت و سازمان محسوب می‎شود. هدف اصلی این مقاله بررسی و شناسایی عوامل تاثیر‎گذار، مولفه‎ها و نتایج و پیامدهای خودکارآمدی از طریق بررسی انواع خودکارآمدی، نقش عوامل میانجی و پیامدهای این متغیر است ــ که گاهی می‎تواند به مثابه متغیر مستقل و گاهی وابسته و میانجی عمل کند. تحقیق حاضر را به شیوه ی مطالعه ی کتابخانه‎ای و با بهره‎گیری از مبانی نظری و تجربی خودکارآمدی انجام داده ایم. در این تحقیق، ضمن شناسایی جایگاه و اهمیت خودکارآمدی در سازمان‎ها، نقش آن در عملکرد کارکنان، و به تبع آن سازمان، را بررسی کرده ایم. برای تحقق این هدف، علاوه بر تعریف و شناسایی انواع خودکارآمدی (مدیریتی، فردی، حافظه، ادراک شده، هویت- فرصت، پایدار، شغلی و جمعی)، منابع اصلی خودکارآمدی را، که عبارتاز دستاورد های عملکردی، تجربه جانشینی، ترغیب کلامی و حالت‎های کاراندام شناسانه است، بررسی کرده ایم.پیکره ی اصلی این نوشتار به بررسی مولفه‎های نُه گانه ی خودکارآمدی پرداخته است؛ در این مقاله،ضمن شناسایی پیشایندها و پیامدهای خودکارآمدیاز طریق مطالعه ی تحقیقاتی که دانشمندان این حوزه ی مطالعاتی داشته اند، الگوی مفهومی جدیدی شامل عوامل پیشایند، مولفه ها و پیامدهای خودکارآمدی شناسایی و استخراج شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سطوح خودکارآمدی، ابعاد خودکارآمدی، عوامل اثرگذار بر خودکارآمدی، مولفه های خودکارآمدی، انواع خودکارآمدی، پیامدهای خودکارآمدی،

عنوان انگلیسی بررسی خودکارآمدی نیروی انسانی در سازمان ها و ارائه ی الگوی مفهومی برای سنجش آن
چکیده انگلیسی مقاله خودکارآمدی از مفاهیم مهم در حوزه ی مدیریت و سازمان محسوب می‎شود. هدف اصلی این مقاله بررسی و شناسایی عوامل تاثیر‎گذار، مولفه‎ها و نتایج و پیامدهای خودکارآمدی از طریق بررسی انواع خودکارآمدی، نقش عوامل میانجی و پیامدهای این متغیر است ــ که گاهی می‎تواند به مثابه متغیر مستقل و گاهی وابسته و میانجی عمل کند. تحقیق حاضر را به شیوه ی مطالعه ی کتابخانه‎ای و با بهره‎گیری از مبانی نظری و تجربی خودکارآمدی انجام داده ایم. در این تحقیق، ضمن شناسایی جایگاه و اهمیت خودکارآمدی در سازمان‎ها، نقش آن در عملکرد کارکنان، و به تبع آن سازمان، را بررسی کرده ایم. برای تحقق این هدف، علاوه بر تعریف و شناسایی انواع خودکارآمدی (مدیریتی، فردی، حافظه، ادراک شده، هویت- فرصت، پایدار، شغلی و جمعی)، منابع اصلی خودکارآمدی را، که عبارتاز دستاورد های عملکردی، تجربه جانشینی، ترغیب کلامی و حالت‎های کاراندام شناسانه است، بررسی کرده ایم.پیکره ی اصلی این نوشتار به بررسی مولفه‎های نُه گانه ی خودکارآمدی پرداخته است؛ در این مقاله،ضمن شناسایی پیشایندها و پیامدهای خودکارآمدیاز طریق مطالعه ی تحقیقاتی که دانشمندان این حوزه ی مطالعاتی داشته اند، الگوی مفهومی جدیدی شامل عوامل پیشایند، مولفه ها و پیامدهای خودکارآمدی شناسایی و استخراج شده است.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله سطوح خودکارآمدی, ابعاد خودکارآمدی, عوامل اثرگذار بر خودکارآمدی, مولفه های خودکارآمدی, انواع خودکارآمدی, پیامدهای خودکارآمدی

نویسندگان مقاله رضا اثرزاده |


حسین بجانی |


عماد ملکی نیا |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9319_ca4dabc1378dcd7b2fd1bb318168342a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات