|
توسعه سازمانی پلیس، جلد ۱۳۹۳، شماره ۴۸، صفحات ۸۱-۱۰۳
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزیابی کیفیت خدمات مراکز پلیس+۱۰ در استان کردستان |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این پژوهش تلاش میشود، با شناسایی انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان، شکاف بین آنها را تعیین و راهکارهایی برای پر کردن یا کاهش این شکاف عرضه کنیم. بدین منظور، بر اساس الگوی پاراسورامان، پنج بُعد موارد محسوس، اعتبار، پاسخگویی، همدلی و اطمینان در بین 384 نفر از مراجعان مراکز پلیس+10 استان کردستان بررسی شده است. این پژوهش، از لحاظ اهداف، پژوهشی-کاربردی و با شیوه توصیفی، از نوع پیمایشی، صورت گرفته است. برای جمعآوری دادهها از تحقیقات کتابخانهای و میدانی استفاده شده و ابزار استفادهشده در پژوهشهای میدانی پرسشنامه سرکوال بوده است. برای تعیین روایی ابزار از پرسشنامه و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای بررسی معنیداری تفاوت انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان از آزمون تی جفتی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد تفاوتی معنیدار بین انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان از تمام ابعاد الگوی سرکوال وجود دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
کیفیت خدمات، رضایتمندی مراجعان، مراکز خدمات انتظامی، |
|
عنوان انگلیسی |
ارزیابی کیفیت خدمات مراکز پلیس+10 در استان کردستان |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
در این پژوهش تلاش میشود، با شناسایی انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان، شکاف بین آنها را تعیین و راهکارهایی برای پر کردن یا کاهش این شکاف عرضه کنیم. بدین منظور، بر اساس الگوی پاراسورامان، پنج بُعد موارد محسوس، اعتبار، پاسخگویی، همدلی و اطمینان در بین 384 نفر از مراجعان مراکز پلیس+10 استان کردستان بررسی شده است. این پژوهش، از لحاظ اهداف، پژوهشی-کاربردی و با شیوة توصیفی، از نوع پیمایشی، صورت گرفته است. برای جمعآوری دادهها از تحقیقات کتابخانهای و میدانی استفاده شده و ابزار استفادهشده در پژوهشهای میدانی پرسشنامة سرکوال بوده است. برای تعیین روایی ابزار از پرسشنامه و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای بررسی معنیداری تفاوت انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان از آزمون تی جفتی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد تفاوتی معنیدار بین انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان از تمام ابعاد الگوی سرکوال وجود دارد. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
کیفیت خدمات, رضایتمندی مراجعان, مراکز خدمات انتظامی |
|
نویسندگان مقاله |
ذکریا زارع |
مجتبی قائمی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9298_79a0ddaf69df24c3a053122c694687b9.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|