توسعه سازمانی پلیس، جلد ۱۳۹۳، شماره ۴۸، صفحات ۸۱-۱۰۳

عنوان فارسی ارزیابی کیفیت خدمات مراکز پلیس+۱۰ در استان کردستان
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش تلاش می‌شود، با شناسایی انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان، شکاف بین آن‌ها را تعیین و راه‌کارهایی برای پر کردن یا کاهش این شکاف عرضه کنیم. بدین منظور، بر اساس الگوی پاراسورامان، پنج ب‍ُع‍د م‍وارد م‍ح‍س‍وس، اع‍ت‍ب‍ار، پاسخ‌گوی‍ی، ه‍م‍دلی و اطم‍ی‍ن‍ان در بین 384 نفر از مراجعان مراکز پلیس+10 استان کردستان بررسی شده است. این پژوهش، از لحاظ اهداف، پژوهشی-کاربردی و با شیوه توصیفی، ‌از نوع پیمایشی، صورت گرفته است. برای جمع‌آوری داده‌ها از تحقیقات کتابخانه‌ای و میدانی استفاده شده و ابزار استفاده‌شده در پژوهش‌های میدانی پرسش‌نامه سرکوال بوده است. برای تعیین روایی ابزار از پرسش‌نامه و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای بررسی معنی‌داری تفاوت انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان از آزمون تی جفتی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد تفاوتی معنی‌دار بین انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان از تمام ابعاد الگوی سرکوال وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کیفیت خدمات، رضایتمندی مراجعان، مراکز خدمات انتظامی،

عنوان انگلیسی ارزیابی کیفیت خدمات مراکز پلیس+10 در استان کردستان
چکیده انگلیسی مقاله در این پژوهش تلاش می‌شود، با شناسایی انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان، شکاف بین آن‌ها را تعیین و راه‌کارهایی برای پر کردن یا کاهش این شکاف عرضه کنیم. بدین منظور، بر اساس الگوی پاراسورامان، پنج ب‍ُع‍د م‍وارد م‍ح‍س‍وس، اع‍ت‍ب‍ار، پاسخ‌گوی‍ی، ه‍م‍دلی و اطم‍ی‍ن‍ان در بین 384 نفر از مراجعان مراکز پلیس+10 استان کردستان بررسی شده است. این پژوهش، از لحاظ اهداف، پژوهشی-کاربردی و با شیوة توصیفی، ‌از نوع پیمایشی، صورت گرفته است. برای جمع‌آوری داده‌ها از تحقیقات کتابخانه‌ای و میدانی استفاده شده و ابزار استفاده‌شده در پژوهش‌های میدانی پرسش‌نامة سرکوال بوده است. برای تعیین روایی ابزار از پرسش‌نامه و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای بررسی معنی‌داری تفاوت انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان از آزمون تی جفتی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد تفاوتی معنی‌دار بین انتظارات و ادراکات مراجعان به مراکز پلیس+10 استان کردستان از تمام ابعاد الگوی سرکوال وجود دارد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله کیفیت خدمات, رضایتمندی مراجعان, مراکز خدمات انتظامی

نویسندگان مقاله ذکریا زارع |


مجتبی قائمی |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9298_79a0ddaf69df24c3a053122c694687b9.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات