توسعه سازمانی پلیس، جلد ۱۳۹۳، شماره ۴۹، صفحات ۱۳۱-۱۴۲

عنوان فارسی نقش آموزش منابع انسانی در کیفیت خدمات انتظامی
چکیده فارسی مقاله تغییر نگرش و انتظارات عمومی جامعه از سازمان نیروی انتظامی موجب شده است که مفاهیمی چون بهسازی فرایندها، رشد پایدار، انعطاف پذیری در برخورد با محیط، جلب رضایت مراجعه کنندگان، بهبود کیفیت خدمات و افزایش بهره وری منابع به مسائل اصلی سازمان تبدیل شود. در واقع، می توان گفت که ضعف فرایندها، اتلاف منابع، نداشتن پویایی و... مشکلاتی است که بسیاری از سازمان های دولتی به وجود آورده اند. حل مشکلات فوق نیازمند دست یابی سازمان ها به توانمندی هایی است که آنان را در پاسخ گویی به انتظارات ذی نفعان و به کارگیری هرچه بهتر منابع و امکانات موجود خود یاری دهد. به همین منظور در این تحقیق به بررسی نقش آموزش منابع انسانی در کیفیت خدمات انتظامی می پردازیم. این تحقیق، از لحاظ هدف، کاربردی، بر اساس روش توصیفی پیمایشی، از نظر نوع داده، کمی و بر اساس نقش محقق، مستقل از فرایند تحقیق است. جامعه آماری این تحقیق فرماندهان انتظامی شهرستان ها هستند. با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کوکرن نمونه ای به حجم 176 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه ای که اعتبار درونی و بیرونی آن ارزیابی و سنجش شده استفاده شده است. برای تحلیل داده های این تحقیق از آزمون های آماری همبستگی استفاده شده است. در این تحقیق ابتدا رابطه آموزش منابع انسانی و کیفیت خدمات تایید و سپس میزان تاثیرگذاری آموزش بر هر کدام از ابعاد کیفیت خدمات انتظامی مشخص شده شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش، خدمات، کیفیت، منابع انسانی، شهروندان،

عنوان انگلیسی نقش آموزش منابع انسانی در کیفیت خدمات انتظامی
چکیده انگلیسی مقاله تغییر نگرش و انتظارات عمومی جامعه از سازمان نیروی انتظامی موجب شده است که مفاهیمی چون بهسازی فرایندها، رشد پایدار، انعطاف پذیری در برخورد با محیط، جلب رضایت مراجعه کنندگان، بهبود کیفیت خدمات و افزایش بهره وری منابع به مسائل اصلی سازمان تبدیل شود. در واقع، می توان گفت که ضعف فرایندها، اتلاف منابع، نداشتن پویایی و... مشکلاتی است که بسیاری از سازمان های دولتی به وجود آورده اند. حل مشکلات فوق نیازمند دست یابی سازمان ها به توانمندی هایی است که آنان را در پاسخ گویی به انتظارات ذی نفعان و به کارگیری هرچه بهتر منابع و امکانات موجود خود یاری دهد. به همین منظور در این تحقیق به بررسی نقش آموزش منابع انسانی در کیفیت خدمات انتظامی می پردازیم. این تحقیق، از لحاظ هدف، کاربردی، بر اساس روش توصیفی پیمایشی، از نظر نوع داده، کمی و بر اساس نقش محقق، مستقل از فرایند تحقیق است. جامعه آماری این تحقیق فرماندهان انتظامی شهرستان ها هستند. با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کوکرن نمونه ای به حجم 176 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه ای که اعتبار درونی و بیرونی آن ارزیابی و سنجش شده استفاده شده است. برای تحلیل داده های این تحقیق از آزمون های آماری همبستگی استفاده شده است. در این تحقیق ابتدا رابطه آموزش منابع انسانی و کیفیت خدمات تایید و سپس میزان تاثیرگذاری آموزش بر هر کدام از ابعاد کیفیت خدمات انتظامی مشخص شده شد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله آموزش, خدمات, کیفیت, منابع انسانی, شهروندان

نویسندگان مقاله عبداله هندیانی |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9349_b9c3ebf033345d687d290fd948f79e51.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات