توسعه سازمانی پلیس، جلد ۱۳۹۳، شماره ۵۰، صفحات ۱۱-۲۲

عنوان فارسی تحلیل داده‌های مربوط به تصادفات جاده‌ای با استفاده از فن دسته‌بندی به روش ماشین‌بردار پشتیبان با نرخ خطای چندگانه
چکیده فارسی مقاله هیچ کس نمی‌تواند عواقب ناشی از وقوع تصادفات را نادیده بگیرد. این واقعه یکی از تهدیدات جامعه بشری است که هر روزه منجر به زخمی شدن انسان‌های زیادی می‌شود و جان عده‌ای را نیز می‌گیرد. سازمان‌های مسئول همواره سعی در فرهنگ‌سازی و وضع قوانین جدید به منظور بهبود تصادفات ترافیکی داشته‌اند. به مثابه یکی از ابزارهای کنترل تصادفات، با داشتن الگویی مناسب و شایان اعتماد برای پیش‌بینی تصادفات، می‌توان با اتخاذ تمهیداتی مناسب احتمال وقوع آن را تا حدی بسیار زیاد کاهش داد. در این مقاله، داده‌های مربوط به تصادفات جاده‌ای کشور در نظر گرفته شده و یک الگوی ماشین‌بردار پشتیبان با نرخ خطای چندگانه برای دسته‌بندی آن عرضه خواهد شد که در آن خطای دسته‌بندی در هر یک از دسته‌های موجود با سایر دسته‌های متفاوت است. این واقعیت از آنجا نشئت می‌گیرد که وجود خطا در پیش‌بینی تصادف منجر به جرح با پیش‌بینی خطای فوتی متفاوت است. مزیت روش مذکور توجه به وخامت خطا در کنار دقت دسته‌بندی است. با توجه به نتایج محاسباتی و مقایسه با روش مرسوم ماشین‌بردار پشتیان، روش عرضه شده با در نظر گرفتن نرخ خطای چندگانه و نامتعادل از لحاظ هزینه خطای دسته‌بندی دارای برتری نسبی است؛ بنابراین با استفاده از آن، به مثابه الگویی پیش‌گویانه برای تحلیل اثرگذار بودن عوامل در وقوع تصادفات، قوانینی به منظور کنترل نرخ تصادفات استخراج خواهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تصادفات جاده‌ای، نرخ خطای چندگانه، ماشین‌بردار پشتیبان، دسته‌بندی،

عنوان انگلیسی تحلیل داده‌های مربوط به تصادفات جاده‌ای با استفاده از فن دسته‌بندی به روش ماشین‌بردار پشتیبان با نرخ خطای چندگانه
چکیده انگلیسی مقاله هیچ کس نمی‌تواند عواقب ناشی از وقوع تصادفات را نادیده بگیرد. این واقعه یکی از تهدیدات جامعة بشری است که هر روزه منجر به زخمی شدن انسان‌های زیادی می‌شود و جان عده‌ای را نیز می‌گیرد. سازمان‌های مسئول همواره سعی در فرهنگ‌سازی و وضع قوانین جدید به منظور بهبود تصادفات ترافیکی داشته‌اند. به مثابه یکی از ابزارهای کنترل تصادفات، با داشتن الگویی مناسب و شایان اعتماد برای پیش‌بینی تصادفات، می‌توان با اتخاذ تمهیداتی مناسب احتمال وقوع آن را تا حدی بسیار زیاد کاهش داد. در این مقاله، داده‌های مربوط به تصادفات جاده‌ای کشور در نظر گرفته شده و یک الگوی ماشین‌بردار پشتیبان با نرخ خطای چندگانه برای دسته‌بندی آن عرضه خواهد شد که در آن خطای دسته‌بندی در هر یک از دسته‌های موجود با سایر دسته‌های متفاوت است. این واقعیت از آنجا نشئت می‌گیرد که وجود خطا در پیش‌بینی تصادف منجر به جرح با پیش‌بینی خطای فوتی متفاوت است. مزیت روش مذکور توجه به وخامت خطا در کنار دقت دسته‌بندی است. با توجه به نتایج محاسباتی و مقایسه با روش مرسوم ماشین‌بردار پشتیان، روش عرضه شده با در نظر گرفتن نرخ خطای چندگانه و نامتعادل از لحاظ هزینة خطای دسته‌بندی دارای برتری نسبی است؛ بنابراین با استفاده از آن، به مثابه الگویی پیش‌گویانه برای تحلیل اثرگذار بودن عوامل در وقوع تصادفات، قوانینی به منظور کنترل نرخ تصادفات استخراج خواهد شد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تصادفات جاده‌ای, نرخ خطای چندگانه, ماشین‌بردار پشتیبان, دسته‌بندی

نویسندگان مقاله علی ندائی |


امیرعباس نجفی |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9532_8f3cbbc4689541efa2c9117dbe387e4e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات