بصیرت و تربیت اسلامی، جلد ۱۳۸۸، شماره ۲۴، صفحات ۵۵-۷۷

عنوان فارسی راهبرد اقیانوس آبی به عنوان انقلابی در حوزه مدیریت راهبردی
چکیده فارسی مقاله این مقاله به منظور معرفی و تبیین مفهوم راهبرد اقیانوس آبی و بررسی نقش آن در تغییر و تحول راهبردی سازمان ها انجام شده است. این مقاله از نوع تحقیقات کاربردی بوده و روش انجام آن توصیفی-تحلیلی و مطالعات کتابخانه ای می باشد. هم چنین ابزار گردآوری اطلاعات از طریق فیش برداری بوده است. در مفهوم راهبرد اقیانوس آبی، حوزه های کاری و خدماتی سازمان ها به دو اقیانوس تشبیه شده است: اقیانوس های آبی و اقیانوس های قرمز. اقیانوس های قرمز در واقع حوزه های شناخته شده و نماد کلیه صنایع و خدماتی هستند که امروزه موجود بوده و سازمان ها در آن به رقابت می پردازند. اقیانوس های آبی نیز در واقع فضاهای شناخته نشده حوزه های کاری و خدماتی هستند و نماد کلیه حوزه هایی می باشند که در حال حاضر وجود ندارند. امروزه راهبردی که سازمان را به سمت اقیانوس آبی رهنمون می سازد، راهبرد های سنتی همانند توسعه محصول و خدمات (اعم از خدمات انتظامی، شهری و...)، تنوع همگون، توسعه حوزه های کاری و خدماتی ، رسوخ در دیگر حوزه های کاری و خدماتی ، مشارکت، کاهش هزینه و واگذاری نبوده، بلکه نوآوری ارزش آفرین به عنوان یک راهبرد است که با اتخاذ آن هزینه ها کاهش پیدا کرده و هم زمان نیز برای ذی نفعان سازمان ارزش بیشتری ایجاد می شود. از این رو راهبرد اقیانوس آبی عمدتاً به «نوآوری ارزش» تکیه داشته و زمانی تحقق می یابد که یک کسب وکار به طور هم زمان برای خود و مشتریانش ارزش های جدیدی را ایجاد نماید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله راهبرد اقیانوس آبی، مدیریت راهبردی، راهبرد، نوآوری ارزش آفرین،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله روح الله تولایی |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9416_cc6dcbde74d53db7ef19937fdd4712da.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات