|
بصیرت و تربیت اسلامی، جلد ۱۳۸۹، شماره ۳۰، صفحات ۹۷-۱۱۲
|
|
|
عنوان فارسی |
ارائه مدل مفهومی برای سنجش خلاقیت |
|
چکیده فارسی مقاله |
سنجش خلاقیت و اطمینان از به کارگیری صحیح آن، علاوه بر تامین نیازهای درونی، موجب توانمندی، بهره وری و استفاده بهینه از امکانات و منابع می گردد. با سنجش خلاقیت منابع انسانی، می توان توانمندی ها و استعداد های هر یک از افراد سازمان را کشف نمود سپس با برنامه ریزی و هدایت، آن را در جهت تحقق اهداف سازمانی توسعه و پرورش داد. بدین منظور در جهت دست یابی به مؤلفه های سنجش خلاقیت در ابتدای این مقاله با استفاده از روش توصیفی، عوامل مؤثر در خلاقیت شناسایی و در ادامه مهمترین مؤلفه های هر یک از آن ها جهت سنجش و اندازه گیری اکتشاف گردید. لازم به ذکر است که با توجه به نارسایی روش های سنجش خلاقیت موجود، موضوع تحقیق بر اساس ادبیات خلاقیت مورد مطالعه قرار گرفته و در نتیجه آن، مدل تحقیق به دست آمده است. این مدل بیان گر آن است که مفهوم خلاقیت در ابعاد محتوایی و فرایندی، سنجیده می شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
خلاقیت، مساله یابی، انگیزش، سنجش خلاقیت، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
منصور صادقی مال امیری |
محبت رئیسی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9369_ddfa21e7d6a1ba039aab17c8ae3c4628.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|