بصیرت و تربیت اسلامی، جلد ۱۳۹۰، شماره ۳۸، صفحات ۲۹-۴۹

عنوان فارسی جایگاه خلاقیت و شهود در تفکر راهبردی
چکیده فارسی مقاله تفکر راهبردی ترکیبی از خلاقیت، کارآمدی و درگیری شهودی و ادراکی افراددرسازمان است. در متن حاضر، سعی شده است که شهود و خلاقیت به طور نسبتاً کامل شرح داده شود؛ در مقالاتی که تاکنون نوشته شده است، به نقش و جایگاه خلاقیت و شهود، آن گونه که شایسته این دو عامل است، توجه نشده و موجب کم رنگی آن در مباحث مهمی مثل تفکر راهبردی شده است.نوع تحقیق حاضر مروری، از بُعد هدف نیز تقریباًمی توان گفت کاربردی و از حیث روش تحقیقی- توصیفی است. با توجه مطالب بیان شده و نتایج به دست آمده از بررسی نظریات اندیشمندان حوزه راهبرد، چنین استنباط می شود که خلاقیت و شهود نقش بسیار موثری در بهبود تفکر راهبردی افراد سازمان، مخصوصاً مدیران، دارد؛ با توجه به این مطلب، سازمان ها برای دست یابی به این نوع طرز تفکر باید توجه بیشتری به دو متغیر خلاقیت و شهود داشته باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تفکر راهبردی، شهود، خلاقیت،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تفکر راهبردی, شهود, خلاقیت

نویسندگان مقاله یاسر بشیر بنائم |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9310_cae9ae839d34d0461a66bf7c3f58344e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات