|
بصیرت و تربیت اسلامی، جلد ۱۳۹۱، شماره ۴۱، صفحات ۸۹-۱۰۴
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی اثربخشی مدیریت دانش (با مروری بر توانمندیها و فرایند مدیریت دانش) |
|
چکیده فارسی مقاله |
در سالهای اخیر، سازمانهای مختلف پیوستن به مسیر دانش را آغاز کردهاند و ایجاد مفاهیم جدیدی همچون کار دانشی، مدیریت دانش و سازمانهای دانشی خبر از شدت یافتن این حرکت میدهد. باور صاحبنظران نیز بر آن است که دانش به محور تحول اقتصاد جهانی و منشأ خلق ارزش در سازمانها تبدیل شده است. این امر ضرورت برنامهریزی، سازماندهی، رهبری سازمانی و همچنین مدیریت فرایند دسترسی به دانش درست را، به گونهای که از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشد، نشان میدهد. بنابراین ضروری به نظر میرسد که مدیریت دانش از اثربخشی لازم در فرایندهای کسب، خلق، ذخیره و بهکارگیری دانش برخوردار باشد. چنین هدفی میتواند به واسطه توانمندیهای مدیریت دانش حاصل شود. از این رو هدف این مقاله ترکیب و پیشنهاد توانمندیهای مدیریت دانش در فرایندهای مختلف مدیریت دانش، به منظور بررسی اثربخشی مدیریت دانش، است. در این مقاله پس از بررسی پنج اصل مدیریت دانش نشان داده میشود که موفقیت و اثربخشی مدیریت دانش در سازمانها بستگی به تعهد کامل سازمانها و کارکنان به این پنج اصل دارد. دیگر اینکه معیارهای توانمندی مدیریت دانش در فرایندهای مدیریت دانش منجر به اثربخشی مدیریت دانش میشود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
در سالهای اخیر، سازمانهای مختلف پیوستن به مسیر دانش را آغاز کردهاند و ایجاد مفاهیم جدیدی همچون کار دانشی، مدیریت دانش و سازمانهای دانشی خبر از شدت یافتن این حرکت میدهد. باور صاحبنظران نیز بر آن است که دانش به محور تحول اقتصاد جهانی و منشأ خلق ارزش در سازمانها تبدیل شده است. این امر ضرورت برنامهریزی، سازماندهی، رهبری سازمانی و همچنین مدیریت فرایند دسترسی به دانش درست را، به گونهای که از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشد، نشان میدهد. بنابراین ضروری به نظر میرسد که مدیریت دانش از اثربخشی لازم در فرایندهای کسب، خلق، ذخیره و بهکارگیری دانش برخوردار باشد. چنین هدفی میتواند به واسطة توانمندیهای مدیریت دانش حاصل شود. از این رو هدف این مقاله ترکیب و پیشنهاد توانمندیهای مدیریت دانش در فرایندهای مختلف مدیریت دانش، به منظور بررسی اثربخشی مدیریت دانش، است. در این مقاله پس از بررسی پنج اصل مدیریت دانش نشان داده میشود که موفقیت و اثربخشی مدیریت دانش در سازمانها بستگی به تعهد کامل سازمانها و کارکنان به این پنج اصل دارد. دیگر اینکه معیارهای توانمندی مدیریت دانش در فرایندهای مدیریت دانش منجر به اثربخشی مدیریت دانش میشود. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سید یاسر ابراهیمیان جلودار |
سید روح الله ابراهیمیان جلودار |
سید محمود ابراهیمیان جلودار |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9261_cf892ff1d021a0a4592e158edbaf9497.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|