بصیرت و تربیت اسلامی، جلد ۱۳۹۱، شماره ۴۲، صفحات ۱۴۱-۱۶۵

عنوان فارسی پلیس، مدیریت‌زدگی و راهبردهای نمایشی
چکیده فارسی مقاله مدیریت‌زدگی پلیس شاید تلاشی برای برگرداندن مشروعیت پلیس در نظر گرفته شود. در این مقاله می‌خواهیم نشان دهیم که راهبرد مدیریت‌زدگی که اکنون در نیروهای پلیس وجود دارد گرفتاری‌های جدید و پیامدهای ناخواسته به وجود می‌آورد. در این مقاله به مدیریت‌زدگی پلیس در هلند توجه می‌شود. مقاله بر اساس پژوهشی است که از شمار زیادی پلیس و اسناد پلیس در بیست سال گذشته، مصاحبه با افراد مهم و پژوهش‌های بلندمدت از دیدگاه شهروندان به پلیس به دست آمده است. این تجزیه و تحلیل چهار عنصر مدیریت‌زدگی، ساخت پلیس به مثابه سازمان کسب‌وکار، مدیریت عملکرد، مدیریت کیفیت و نگاه به شهروندان به مثابه مشتریان پلیس را بررسی می‌کند. هر یک از این عناصر، که راهبردهای عرضه پلیس هستند، تجزیه و تحلیل می‌شود. همان گونه که بیان شد، راهبردهای مدیریتی که سازمان‌های پلیس استفاده می‌کنند تلاش‌هایی برای بازگرداندن مشروعیت خویش است. هیچ گونه نشانه‌های تجربی روشنی وجود ندارد که مدیریت‌زدگی اعتماد شهروندان به پلیس را بازگرداند؛ بر عکس، حتی ممکن است به مشروعیت پلیس آسیب بزند. در این تجزیه و تحلیل به یک کشور، یعنی هلند، توجه می‌شود؛ زیرا سازمان‌های پلیس در بیشتر کشورها با همان تغییرات مدیریتی مشابه روبه‌رو هستند. انتظار می‌رود که بیشتر یافته‌ها و نتیجه‌گیری‌ها در سطح کلی ارتباط داشته باشند. این مقاله به فرضیات مدیریتی معمول پلیس که مشروعیت پلیس ممکن است با افزایش عملکردهای ابزاری پلیس بازگردانده شود نگاهی انتقادی دارد. این مقاله مدیریت‌زدگی را تلاشی می‌داند که می‌خواهد مشروعیت پلیس را بازگرداند و کارهای تصویری و راهبردهای عرضه مدیریتی روش‌هایی هستند که مشروعیت سازمان‌های پلیس را مدیریت می‌کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پلیس، مدیریت عملکرد، هلند، تغییرات سازمانی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله مدیریت‌زدگی پلیس شاید تلاشی برای برگرداندن مشروعیت پلیس در نظر گرفته شود. در این مقاله می‌خواهیم نشان دهیم که راهبرد مدیریت‌زدگی که اکنون در نیروهای پلیس وجود دارد گرفتاری‌های جدید و پیامدهای ناخواسته به وجود می‌آورد. در این مقاله به مدیریت‌زدگی پلیس در هلند توجه می‌شود. مقاله بر اساس پژوهشی است که از شمار زیادی پلیس و اسناد پلیس در بیست سال گذشته، مصاحبه با افراد مهم و پژوهش‌های بلندمدت از دیدگاه شهروندان به پلیس به دست آمده است. این تجزیه و تحلیل چهار عنصر مدیریت‌زدگی، ساخت پلیس به مثابه سازمان کسب‌وکار، مدیریت عملکرد، مدیریت کیفیت و نگاه به شهروندان به مثابه مشتریان پلیس را بررسی می‌کند. هر یک از این عناصر، که راهبردهای عرضة پلیس هستند، تجزیه و تحلیل می‌شود. همان گونه که بیان شد، راهبردهای مدیریتی که سازمان‌های پلیس استفاده می‌کنند تلاش‌هایی برای بازگرداندن مشروعیت خویش است. هیچ گونه نشانه‌های تجربی روشنی وجود ندارد که مدیریت‌زدگی اعتماد شهروندان به پلیس را بازگرداند؛ بر عکس، حتی ممکن است به مشروعیت پلیس آسیب بزند. در این تجزیه و تحلیل به یک کشور، یعنی هلند، توجه می‌شود؛ زیرا سازمان‌های پلیس در بیشتر کشورها با همان تغییرات مدیریتی مشابه روبه‌رو هستند. انتظار می‌رود که بیشتر یافته‌ها و نتیجه‌گیری‌ها در سطح کلی ارتباط داشته باشند. این مقاله به فرضیات مدیریتی معمول پلیس که مشروعیت پلیس ممکن است با افزایش عملکردهای ابزاری پلیس بازگردانده شود نگاهی انتقادی دارد. این مقاله مدیریت‌زدگی را تلاشی می‌داند که می‌خواهد مشروعیت پلیس را بازگرداند و کارهای تصویری و راهبردهای عرضة مدیریتی روش‌هایی هستند که مشروعیت سازمان‌های پلیس را مدیریت می‌کنند.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جان ترپ سترا |


ویلیام ترومل |



نشانی اینترنتی http://pod1.jrl.police.ir/article_9256_1c463e8a1afc68e8ec5c1b9715ee5e87.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات