|
بصیرت و تربیت اسلامی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۴۸، صفحات ۱۰۵-۱۱۵
|
|
|
عنوان فارسی |
الگویی مفهومی برای ابعاد کیفیت خدمات پلیس |
|
چکیده فارسی مقاله |
یکی از اولین اقدامات برای بهبود کیفیت در هر سازمان تعیین ابعاد کیفیت است تا بتوان بر اساس آن کیفیت را اندازهگیری کرد. پیچیدگی موضوع در این است که، بسته به نوع سازمان، تعریف ابعاد کیفیت متفاوت است. بنابراین لازم است، با در نظر گرفتن ویژگیهای هر سازمان، برای آن الگویی منحصر به فرد عرضه کرد. اولین تحقیقات برای تعریف ابعاد کیفیت به تحقیقات گاروین درباره محصولات و پاراسورامان و همکارانش درباره خدمات (سروکوال) برمیگردد. پس از آن، تحقیقاتی متعدد برای تطبیق این الگوها به حوزههای مختلف و از جمله خدمات عمومی صورت گرفته است. در این مقاله میخواهیم، پس از تحلیل الگوهای مختلف و انطباق آن با خدمات پلیس، الگویی مفهومی با در نظر گرفتن مبانی نظری و همچنین شرایط حاکم در کشورمان عرضه کنیم. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
ابعاد کیفیت، خدمات، پلیس، الگوی مفهومی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
یکی از اولین اقدامات برای بهبود کیفیت در هر سازمان تعیین ابعاد کیفیت است تا بتوان بر اساس آن کیفیت را اندازهگیری کرد. پیچیدگی موضوع در این است که، بسته به نوع سازمان، تعریف ابعاد کیفیت متفاوت است. بنابراین لازم است، با در نظر گرفتن ویژگیهای هر سازمان، برای آن الگویی منحصر به فرد عرضه کرد. اولین تحقیقات برای تعریف ابعاد کیفیت به تحقیقات گاروین دربارة محصولات و پاراسورامان و همکارانش دربارة خدمات (سروکوال) برمیگردد. پس از آن، تحقیقاتی متعدد برای تطبیق این الگوها به حوزههای مختلف و از جمله خدمات عمومی صورت گرفته است. در این مقاله میخواهیم، پس از تحلیل الگوهای مختلف و انطباق آن با خدمات پلیس، الگویی مفهومی با در نظر گرفتن مبانی نظری و همچنین شرایط حاکم در کشورمان عرضه کنیم. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمد صالح اولیاء |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pod1.jrl.police.ir/article_9299_124ef9817f987dfbb353bbab6e92da0f.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|